طراحی مدل کسب وکار کلینیک مجازی خدمات سلامت و روان
- رشته تحصیلی
- مدیریت کارآفرینی- سازمانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 48972
- تاریخ دفاع
- ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰
- دانشجو
- مجتبی ذنوبی
- استاد راهنما
- ابوالقاسم عربیون
- چکیده
- پیشرفت های اخیردرزمینه فن آوری های اطلاعاتی وارتباطی (ICT) وگسترش شبکه های پردازش اطلاعات سبب دسترسی آسان به منابع اطلاعاتی ونیزجهانی شدن ارتباطات، تجارت و خدمات گردیده است . فناوری اطلاعات به ویژه اینترنت در بخش بهداشت و سلامت ، امروزه می تواند نقش محوری ، اساسی و مهمی را درکمک به مردم وکشورها درزمینه مسائل گوناگون مراقبتهای بهداشتی و سلامت اجتماعی ایفا کنند. دراین تحقیق با بررسی مدل کسب وکارکلینیک سلامت و روان و اشاره به کاربردهای متنوع فناوری اطلاعات و ارتباطات به ویژه اینترنت در آن، و با توجه به مدل کسب و کار مرجع اوستروالدر ،به طراحی مدل کسب وکار در بخش بهداشت و سلامت، متناسب با نیازهای امروزی مردم به نام " کلینیک مجازی سلامت و روان" اشاره می شود و یک چارچوب مفهومی برای این کسب وکار حاصل می گردد. همچنین به کمک یکی از روشهای تحقیق کیفی به نام گروههای کانونی و از طریق مصاحبه با خبرگان و آشنایان موضوع، ابعاد مختلف مدل کسب وکارکلینیک مجازی مشخص می شود. در بخش قابلیت های اصلی مدل، قابلیت ها و شایستگی های لازم فنی برای اجرای مدل کسب وکار کلینیک مجازی سلامت و روان به تفصیل شرح داده می شود. در بخش جنبه های مالی این کسب وکار، به بررسی نحوه خدمات رسانی به مشتریان جزئیات هزینه ها، میزان ونحوه درآمد ، وتحلیل سود زیان ، نرخ وزمان بازگشت سرمایه پرداخته شد. در نهایت مشخص می گردد کلینیک مجـازی سلامت و روان با توجه به مدل بدست آمده قابلیت اجـرا و عملیـاتی شدن را دارد و با سرمـایه گـذاری اولیـه 6,737,300,000 ریال و میزان 1,403,231,250ریال سود خالص در سال ، در طی مدت 8/4 سال سرمایه اولیه برگشت داده خواهد شد. واژگان کلیدی: کسب وکار – مدل – مدل کسب وکار – کلینیک مجازی سلامت و روان – شرکت.COM Dot
- Abstract
- Abstract Context of recent developments of information communication technologies (ICT) networks and expand access to information processing because of the globalization of information resources and communication, trade and services has been. Information technology especially the Internet in healthcare, today could be pivotal, fundamental and important context of countries helping people and health care issues and social health to play. This research examining business models of the mental and health clinic refers to various applications of ICT, especially the Internet, and according to the reference Ousterwalder business model, business model design in the health sector, appropriate contemporary needs of people with the name " mental and health virtual clinic " are mentioned, and a conceptual framework for this business is the result. Also the help of qualitative research methods called focus groups and through interviews with experts and family issue, different aspects of virtual clinic business model is characterized. The main feature in the model, capabilities and technical competence needed to run business model of mental and health virtual clinic are described in detail. In the financial aspects of this business, to review details of how the customer service costs, and how much revenue and profit loss analysis, rates and time investment was paid back. Ultimately determined to be a mental and health virtual clinic according to the model obtained and the operational capability of being implemented and the initial investment amount of 6,737,300,000 rials and 1,403,231,250 rials in net profit, during the eight quarters in initial capital returned will. Key words: Business – Model – Business Model – Mental and Health Virtual clinic - Dot.com companies