شناسایی تاثیر کارکردهای صنعت پست در توسعه کسب و کارهای اینترنتی
- رشته تحصیلی
- مدیریت کارآفرینی- سازمانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 34;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 48025
- تاریخ دفاع
- ۲۱ اسفند ۱۳۸۹
- دانشجو
- عباس قربیان
- استاد راهنما
- ابوالقاسم عربیون
- چکیده
- پست به عنوان یکی از ارکان حیات سیاسی، اداری، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شناخته شده و در برقراری ارتباطات و فعالیتهای جوامع نقش زیربنایی دارد. از طرفی کسب و کارهای اینترنتی به عنوان شیوه ای از مدلهای دنیای کسب و کار می باشند که بر بستر اینترنت کار می کنند. توسعه کسب و کارهای اینترنتی فراگیر شدن این نوع کسب و کارها از طریق رشد تعداد کاربران و محصولات قابل ارایه می باشد. آنچه در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته بررسی چگونگی تأثیر کارکردهای صنعت پست بر توسعه کسب و کارهای اینترنتی و تعیین این موضوع است که تا چه اندازه و در چه زمینه هایی پست می تواند سبب ارتقای کسب و کار های اینترنتی گردد. برای این منظور ابتدا به شناخت کارکردهای صنعت پست، دسته بندی و انتخاب مهمترین آن ها اقدام شده است. کارکردهای انتخاب شده عبارتند از کاهش هزینه تحویل، سرعت بالاتر تحویل، کیفیت سالم تر کالا و افزایش اعتماد مشتریان که به عنوان متغیر مستقل تعریف شده است. نوع تحقیق در این پژوهش از بعد هدف، کاربردی و از نوع روش توصیفی- پیمایشی میباشد. در راستای جمع آوری اطلاعات و تدوین مبانی، تعاریف و مفاهیم نظری از منابع کتابخانه ای و اینترنتی استفاده شده است. سپس با توجه به ادبیات حاصل، منابع مختلف و کارهای انجام شده در زمینه های مشابه از ابزار پرسشنامه بهره برداری به عمل آمده و بین اعضای جامعه آماری که خبرگان دانشگاهی و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی در شهر تهران بودند توزیع گردیده است. در این تحقیق به دلیل فاصله ای بودن متغیرها از آزمون همبستگی پیرسون و به دلیل بررسی تاثیر متغیرهای مستقل بر وابسته با همدیگر از آزمون رگرسیون خطی چندگانه استفاده شده است. واژگان کلیدی: پست، کارکردهای پست، توسعه کسب و کارهای اینترنتی
- Abstract
- POST as one of the vital political, economic official as well as sociocultural element plays excessively important role in communication and variety of activities in a society. On the other hand.E-commerce is labeled nowadays as a safe reliable way of doing business under aegis of internet. E-commerce development can't be done through raising the number of users globally. This paper goes all about understanding the functional effects of post industry in e-commerce development as well as determining if post industry might well end into E-commerce optimization.however, we attempted to learn functions so as to categorize them in an efficient way. Selected functions consist of Delivery Cost, Delivery expedition, Commodity quality and creating sense of reliance among customers. This research is practically characterized by descriptive-measurement method. In an attempt to collect data and compile theories and concepts, we referred to internet and libraries as reliable sources. As per total literature, varied sources, we opted to utilize questionnaire and distributed them among groups of e-commerce premiers in Tehran. In this paper, we used Pierson Cohesion Test for there were connected variants. Inspection of effects independent variants on dependent ones had us utilize Linear Regression Test. Key Words: Post, Post Functions, E-Commerce Development