عنوان پایان‌نامه

شناسایی و اولویت بندی عوامل موثردر ارزیابی موفقیت استراتژی بازاریابی بانک پارسیان با استفاده از رویکرد تلفیقی کارت امتیازی متوازن و فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی(BSC/FAHP)




    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 53185
    تاریخ دفاع
    ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    محمد حقیقی

    از آنجایی کـــه استراتژی به اهداف بلند مدت، سیاست‌ها، اهـداف سالیانه و برنامه‌ عملیاتی واحدهای گوناگون سازمان تبدیل می‌شود و تخصیص بودجه و ارزیابی عملکرد نیز بر اساس آن صورت می‌گیرد، لذا می‌توان ریشه بسیاری از مشکلات سازمان را در فرایند اجرای استراتژی جستجو نمود. اجرای موفقیت آمیز استراتژی، نیازمند ارزیابی و کنترل مستمر و همه جانبه عملکرد به منظور تطابق برنامه های عملیاتی با اهداف، استراتژی ها و چشم انداز سازمان است و بدون ارزیابی و کنترل عملکرد، اجرای استراتژی با شکست مواجه خواهد شد. بنابراین در این تحقیق ، شاخصهاو متغیرهای تاثیرگذار در ارزیابی موفقیت استراتژی بازاریابی بانک پارسیان با استفاده از روش کارت امتیازی متوازن (BSC) و نیز استفاده ازFAHP شناسایی و اولویت بندی شده است . یافته های حاصل از انجام تحقیق نشان می دهد که در بانک پارسیان از بین چهار منظر روش کارت امتیازی متوازن برای ارزیابی عملکرد در راستای دستیابی به استراتژیهای جاری ، منظر مالی در بالاترین اولویت قرار داشته و در ابعاد مالی ، مشتریان ، رشد و یادگیری و فرآیندهای داخلی به ترتیب شاخصهای درآمد ،رضایت مشتری ،رضایت کارکنان وفرآیند توسعه خدمات بیشترین اهمیت را دارا بوده اند . در این تحقیق همچنین به شناسایی متغیرهای تبیین کننده موثر برای اندازه گیری هر شاخص نیز پرداخته شده و اولویت آنان مشخص گردیده است ، بدین صورت که در مورد شاخصهای مذکور ،متغیر خالص درآمد ، متغیر اجرای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ،رضایت از شغل ومتغیر سرانه خدمات الکترونیکی صادره درجه اول اهمیت را از آن خود نموده اند . مفاهیم کلیدی : استراتژی– مدیریت استراتژیک-کارت امتیازی متوازن– ارزیابی عملکرد– فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی- مدلهای مدیریت استراتژیک- مدلهای ارزیابی عملکرد و موفقیت استراتژیک
    Abstract
    Since the strategy converts to the long-term objectives, policies, annual objectives and the functional program of the organization´s various units, and the budget appropriation and performance evaluation takes place according to that strategy, so the root cause for most of the problems of the organization lies in the process of the strategy implementation. The successful implementation of the strategy, requires the evaluation and the continuous and comprehensive controlling of the performance in order to adjust the functional program with the objectives, strategies and the landscape of the organization; and the implementation of the strategy will fail without the evaluation and controlling of the function. Therefore, in this research, the effective indices and variables are identified and prioritized to evaluate the success of the marketing strategy of the Parsian Bank, by the use of the Balanced Score Card (BSC) method and also using the FAHP. The results of the research shows that between the four perspectives of the Balanced Score Card method used for evaluating the function, in order to attain the current strategies, the highest priority belongs to the financial perspective; and the greatest importance pertains to the customers, growth and learning in the financial aspects; and also to the income indices, the customer satisfaction, the personnel satisfaction and the service development process in the internal processes. In this research, the effective explanatory variables are identified to measure every index; and their priorities are specified, so that about the mentioned indices, the greatest importance is owned by the income net variable, the implementation variable of the customer relationship management system, job satisfaction and the per capita variable of the issued electronic services. Key concepts: Strategy, strategic management, balanced score card, performance evaluation, Fuzzy Analytic Hierarchy Process , strategic management models, performance evaluation models and the strategic success