بررسی رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی (۷P) و تصمیم خرید مشتریان از سرویسهای ارزش افزوده شرکت همراه اول و سرویس GPRS( اینتر نت همراه)
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 51350
- تاریخ دفاع
- ۱۳ دی ۱۳۹۰
- دانشجو
- وحید جزینی درچه
- استاد راهنما
- سیدرضا سیدجوادین
- چکیده
- چکیده: در جهان رقابتی امروز ،راز ماندگاری و موفقیت سازمانها درک ساختار رقابتی بازار است .دستیابی به این درک مستلزم آگاهی و شناخت مدیریت از نظرات و خواست مشتری و ارزیابی و بهره گیری ازعناصر آمیخته بازاریابی،به منظور دستیابی به سهم بازار بیشتر میباشد. در این تحقیق برآنیم تا در موردتاثیر عوامل آمیخته بازاریابی خدمات(P7) در فروش خدمات ارزش افزوده در مورد تلفن همراه بحث کنیم.مسئله تحقیق، شناسایی مهمترین عوامل آمیخته بازاریابی خدمات، تاثیر گذار در خریدمشتریان از خدمات اینترنت همراه و رتبه بندی آنها میباشد تا با مشخص شدن مهمترین این عوامل و اهمیت انها ؛تصمیم گیری مدیران شرکت ، تسهیل گردد.جامعه آماری این تحقیق عبارتند از کلیه مشترکان خدمات اینترنت همراه شرکت همراه اول و تعداد 400 نفر به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شده است.در این پژوهش از مطالعات کتابخانه ای و پرسشنامه برای جمع آوری اطلاعات استفاده گردیده است و روش تحقیق از نوع توصیفی-همبستگی میباشدبدین منظور پرسشنامه ای با 30 سوال طراحی گردید.نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان میدهد که عوامل آمیخته ای چون قیمت سرویس، ویژگیهای سرویس از قبیل قابلیت اطمینان، ، مفید و کاربردی بودن،مقرون به صرف بودن از لحاظ زمانی و در دسترس بودن، معروفیت نام و نشان شرکت، و سهولت به کارگیری رویه ها در فروش و استفاده این خدمات تاثیر دارد. ولی نحوه تبلیغات تاثیری در خریداین خدمات ندارد.همچنین نتایج بدست آمده از رتبه بندی عوامل نشان میدهد که از نظر مشتریان به ترتیب عوامل قیمت،در دسترس بودن، قابلیت اطمینان، مقرون به صرفه بودن از لحاظ زمانی ،مفید و کاربردی بودن ، سهولت به کارگیری رویه ها در استفاده از این خدمات و در آخرنحوه تبلیغات و معروفیت شرکت درخرید این خدمات تاثیر دارد.در پایان نیز پیشنهاد شده است که شرکت بایستی ، در درجه اول به فاکتورهای موثرتر مثل قیمت و آمیخته آن توجه کرده و سازو کاری طراحی کند که اینگونه خدمات همه جا و همه وقت در دسترس باشد ،و ویژگیهای سرویس از قبیل قابلیت اطمینان ،مفید و کاربردی کردن و مقرون به صرفه کردن سرویس از لحاظ زمانی ،را مد نظر قرار دهد و همچنین به کارگیری رویه ها(فرایند به کارگیری و استفاده ازاین خدمت) بایستی برای این خدمات تسهیل گردد.نکته دیگر اینکه نحوه تبلیغات و معروفیت شرکت برای خرید این خدمات در نظر بگیرد.