ارزیابی و رتبه بندی تامین کنندگان جهت برون سپاری عرضه محصولات جدید
- رشته تحصیلی
- مدیریت صنعتی - تحقیق در عملیات
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 50365
- تاریخ دفاع
- ۰۸ آذر ۱۳۹۰
- دانشجو
- هادی رضایی وندچالی
- استاد راهنما
- منصور مومنی
- چکیده
- برونسپاری استراتژیک برای شرکت هایی که در حوزه مدیریت زنجیره تامین فعالیت می کنند امری حیاتی است. این امر در بسیاری از شرکت ها از طریق شناسایی، ارزیابی و انتخاب تامین کنندگان برای ایجاد یک رابطه بلند مدت مشارکتی بکار گرفته خواهد شد که می تواند در برخی موارد بصورت ذهنی و شهودی صورت گیرد. در حال حاضر نیز روش های بکار گرفته شده برای برونسپاری استراتژیک غالباً ذهنی بوده و تعداد کمی از آنان به این مساله بصورت واقعی در عمل اشاره کردند. از آنجاکه شرکت بخش مهمی از کسب و کارش را برونسپاری می کند بسیار به تامین کنندگانش وابسته می گردد، عواقب تصمیمات ضعیف در چنین مواقعی می تواند صدمات چبران ناپذیری را بوارد نماید. در این راستا در این مقاله یک روش ساختار یافته برای برونسپاری استراتژیک ارائه خواهد داد که در آن تامین کنندگان ابتدا در حیطه معیارهای عملکردی با استفاده از مدل DEA مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت شرکت های کارا در حیطه معیارهای استراتژیک با استفاده از الگوریتم ER مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار گرفته تا از میان آنان مناسبترین شرکتها به عنوان تامین کننده استراتژیک انتخاب گردد.
- Abstract
- ندارد