بررسی شناسایی و اولویت بندی روش های تبلیغات تجاری اثربخش برای بیمه های اموال و مسئولیت مورد مطالعه : شرکت سهامی بیمه ایران
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 53000
- تاریخ دفاع
- ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
- دانشجو
- صنم متقی خامنه
- استاد راهنما
- محمدعلی شاه حسینی
- چکیده
- چکیده یکی از اجزای آمیخته بازاریابی ترویج است و آن چگونگی ارتباط ما با مشتری را بیان می¬کند. یکی¬از ابزارهای ترویج که نقش مهمی در نایل شدن سازمان به اهدافش دارد، تبلیغات است. آنچه مسلم است اینکه ادامه فعالیت سازمان بدون بازاریابی و تبلیغات برای فروش امکان¬پذیر نیست. از طرف دیگر یکی از مسائل مهم در قلمرو تبلیغات شناسایی انواع اثربخش آنها در خصوص زمینه فعالیت سازمان می¬باشد. برای همه شرکت¬ها و سازمان¬ها تبلیغ لازم است، اما هر نوع تبلیغی مفید و مؤثر نیست و تنها از طریق شناسایی و ارزیابی آثار انواع تبلیغ است که می توان ضعف¬ها و کاستی¬ها را شناخت و از نتایج آن برای برنامه¬ریزی، اصلاح و تعدیل فعالیت¬های تبلیغی استفاده¬نمود. یکی از علل پائین بودن ضریب نفوذ بیمه (به ویژه در حوزه¬های بیمه اموال و مسئولیت) نبود برنامه¬های صحیح بازاریابی است. بنابراین سوأل اصلی این است که چگونه می¬توان تبلیغات تجاری را به¬نحوی اثربخش، در حوزه بیمه¬های اموال و مسئولیت شناسایی و اولویت¬بندی نمود به¬طوری¬که میزان اهمیت تبلیغات تجاری شناسایی شده، برای شرکت بیمه ایران تعیین گردد. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات توصیفی است و همچنین جامعه آماری در این تحقیق کلیه مشتریان پوشش¬های گوناگون برای بیمه¬های اموال و مسئولیت میباشد. بعلاوه در این تحقیق از آن¬جایی که جامعه موردنظر که همان مشتریان پوشش¬های گوناگون برای بیمه¬های اموال و مسئولیت، نمونه آماری نیز باید از میان گروه¬های مشتریان انواع پوشش¬ها باشد، محدود درنظرگرفته شده است. با توجه به نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل داده ها به روش تحلیل سلسله مراتبی مشخص گردید که در این تحقیق، براساس نظر خبرگان تبلیغات محیطی(مانند بیلیبورد) از اهمیت و اولویت بیشتری نسبت به سایر تبلیغات دارد. همچنین بعداز تبلیغات محیطی، فروش مستقیم در رده بعدی قراردارد و بعداز آن به ترتیب اینترنت، مطبوعات، تلویزیون و رادیو قرار دارد و در ادامه می¬توان بیان کرد که میان تبلیغات مطبوعاتی و جذب مشتریان جهت استفاده از خدمات بیمه ای در زمینه بیمه اموال و مسئولیت ارتباط معناداری وجود ندارد. درنهایت پیشنهاد می¬گردد باتوجه به¬اینکه شاخص محتوای کلی مهمترین نقش را در تأثیر تبلیغات بر رفتار مصرف¬کننده داراست، شرکت¬هایی که می¬خواهند به تبلیغات درباره کالا و خدمات رایانه ای بپردازند.
- Abstract
- ABSTRACT One of the mixed components of marketing is promotion which explains the method of our connection with the customer. One of the promotional tools which play an important role for the organization to achieve its objectives is “advertising”. What is certain is that the continuation of activity by the organization is not possible without marketing and advertising. On the other hand, one of the important issues in the field of advertising is identifying the most effective type of advertising suitable to field of activity of the organization. Advertising is necessary for all companies and organizations. However, not all advertisings are effective and beneficial, and only by identifying and evaluating the traces and consequences of advertising we can identify the weaknesses and shortcomings and utilize their outcomes for planning and adjusting our advertising and promotional activities. One of the reasons for law coefficient of insurance penetration (particularly in the areas of property insurance and liability insurance) is the absence of proper marketing plan. Therefore, the principal question is: How can we identify and prioritize commercial advertising effectively in the field of property insurance and liability insurance in such a way that the degree of importance of the identified commercial advertising is specified for Iran Insurance Company. The present study is an applied study regarding the goal and a descriptive one concerning the method of information compilation. Furthermore, the statistical population in this study is all the clients covered by various property insurance policies and liability insurance policies. In addition, in this research, since the population considered is the clients of various coverage’s of property insurance and liability insurance, the statistical sample must also be considered from amongst client groups of various insurance coverage’s. With view of the results obtained from the analysis of data by “Hierarchi