عنوان پایان‌نامه

بررسی ارتباط رشته تحصیلی با شغال سازمانی و میزان رضایت شغلی در بین کارکنان وزارت امور اقتصادی و دارایی



    دانشجو در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی ارتباط رشته تحصیلی با شغال سازمانی و میزان رضایت شغلی در بین کارکنان وزارت امور اقتصادی و دارایی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت اجرایی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 48809
    تاریخ دفاع
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    سیدرضا سیدجوادین

    هدف از تحقیق حاضر برقراری یا عدم برقراری رابطه بین تحصیلات شاغل و نوع شغل و تأثیری که این موضوع بر رضایت شغلی داردمی باشد ودر نمونه آماری 135 نفره از مجموعه کارکنان 1311 نفری وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام شده است.این تحقیق بر اساس سه فرضیه اصلی و شش فرضیه فرعی بنا شده است و فرضیات تحقیق توسط پرسشنامه ای با 28 سوال از نوع بسته با مقیاس پنج گزینه ای مورد بررسی قرار گرفته است.فرضیه های تحقیق با تکنیکهای آماری و با استفاده از نرم افزار spss مورد ارزیابی و سنجش قرارگرفته اند که با عنایت به بررسی های نظری و نتایج میدانی حاصل از این تحقیق پیشنهاداتی نیز برای برنامه ریزی های جذب و نگهداری نیروی انسانی در آینده ارائه گردیده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد که برای انتخاب شغل کارکنان وزارت امور اقتصادی و دارایی به رشته تحصیلی آنان توجه نمی شود.و بین نوع شغل کارکنان وزارت امور اقتصادی و دارایی با درآمد ،سبک رهبری و استرس شغلی آنان ارتباط معنی داری وجود ندارد.همچنین بین رشته تحصیلی کارکنان با درآمد آنان و سبک رهبری ارتباط معنی داری وجود ندارد.ولی بین رشته تحصیلی کارکنان و استرس شغلی تفاوت معنی داری وجود داردو بیشتر پاسخگویان میزان انگیزش،ارتقاء و رضایت شغلی را در وضعیت متوسط می دانند.
    Abstract
    In this research we attempted to survey the relationship between the personnel branch education and their job type and its effects on the consent of the personnel .in this regard we have prepared the statistic model from 135 persons of 1311 personnel of the ministry economic affairs and financial. Here, we face with three principal hypotheses and six lateral hypotheses. The hypothesis is surveyed by the questionnaire of 25 question including five choices. The hypothesis is evaluated by a statistic technique and spss soft ware. Regarding these researches and related results, this article suggests some issues in order to give enough job motivations for the personnel and enhance the employment process. The results show that there is not a relationship between the job type and the education branch and there is not a relationship between the job type and income, leadership style and job stress as mentioned in above also this such a relation exists between the education branch with income and leadership style but the relation between job stress and the education branch is touchable . The most of the responded people believe that the motivation, job-enhance and the job-satisfaction of the personnel is in an average situation.