عنوان پایاننامه
بررسی میزان آمادگی برای پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران
- رشته تحصیلی
- مدیریت فن آوری اطلاعات
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 53196
- تاریخ دفاع
- ۲۵ بهمن ۱۳۹۰
- دانشجو
- محمد سفیدرود
- استاد راهنما
- محمد موسی خانی
- چکیده
- رقابت فزاینده ی جهانی که امروزه شرکتها با آن درگیر هستند لزوم توجه سازمانها به مشتریان و مدیریت روابط بامشتریان را سبب می شود اما مطالعات صورت گرفته نشان میدهند که ??درصد اجراهای مدیریت ارتباط با مشتری انتظارت مدیران را برآورده نساخته است. بنابراین لازم است با انجام برنامه ریزی مناسب، ریسک مورد نظر را قبل از اجرای پروژه کاهش داد تا به بهترین شکل به مزایای آن دست یافت. بدین منظور باید وضعیت موجود و مطلوب مدیریت ارتباط با مشتری را مشخص کرد تا با شناخت فاصله بین این دو وضعیت و مسیر دستیابی به وضعیت مطلوب و بهینه، سرمایه گذاری مناسبی انجام شود. هدف از انجام این تحقیق شناسایی میزان آمادگی برای پذیرش مدیریت ارتباط با مشتری در بورس اوراق بهادار می باشد. در این تحقیق پس از بررسی ادبیات موضوع دو بعد مدیریتی و فناوری اطلاعات که در آمادگی مدیریت ارتباط با مشتری موثر بودند شناسایی شدند. سپس بر اساس این دو بعد مولفه ها و شاخص هایی که در آمادگی مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر گذار بودند استخراج شدند. بر اساس این مولفه ها و شاخص ها، برای بخش اول که تحقیقی توصیفی -پیمایشی می باشد پرسشنامه یک(پیوست یک) برای آزمون مولفه ها و شاخص ها تهیه و در اختیار صاحبنطران و متخصصان حوزه مدیریت ارتباط با مشتری در بورس قرار گرفت. پس از جمع آوری این اطلاعات و رفع اشکال، شاخص ها در طی پرسشنامه دو(پیوست دو) برای اندازه گیری وضعیت موجود در اختیار کارشناسان این حوزه قرار گرفت. پس از جمع آوری اطلاعات تحلیل های آماری توسط نرم افزار SPSS انجام گرفت.
- Abstract
- The worldwide competition which is recently involving companies more than ever, has made them pay more comprehensible attention to customers and to the customer relationship management(CRM); however studies show that 70 percent of executed CRM programs, have not meet the expectations of the managers. Therefore in order to reach the best results, it is a must to reduce the risks of such programs with proper planning before executing them. To accomplish favorable results, both the existing and desirable conditions of customer relationship management should be defined so by determining the distance between these two and also the route to reach the desirable and optimized condition, the suitable investments could be done. The goal of this study is to determine the readiness of Tehran stock market to accept CRM. In this paper, after reviewing the literature of the study, both the management and information technology aspects of readiness for CRM were determined. Then on the basis of these two aspects, features and indices influencing the level of acceptance for CRM were extracted. According to these features and indices, for the first part of the research which is a descriptive-survey part, questionnaire 1(appendix 1) was prepared and then rendered to the experts of stock market CRM area to evaluate the defined indices and features. After gathering the results and doing the necessary corrections, the questionnaire 2 (appendix 2) was prepared based on the defined indices and rendered to the experts to evaluate the existing condition of CRM in Tehran stock market. At the end, statistical analysis was performed on the collected data by means of SPSS software.