عنوان پایاننامه
بررسی میزان موفقیت سیستم های اطلاعاتی در شرکت متروی تهران و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن
- رشته تحصیلی
- مدیریت فن آوری اطلاعات
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 54163
- تاریخ دفاع
- ۲۸ تیر ۱۳۹۰
- دانشجو
- انیتا هادی زاده سیاه بومی
- استاد راهنما
- امیر مانیان
- چکیده
- سیستم های اطلاعاتی با سرعت فزاینده ای به سازمانها پای می گذارند و سازمانها را با تعداد انبوهی از کاربران مواجه می گردانند ، این حرکت وسیع ، فراگیر وگاه رقابتی، پذیرش و موفقیت سیستم های اطلاعاتی را در سازمانها به موضوعی با اهمیت تبدیل نموده است. درایران نیز شاهد ورود فناوری اطلاعات به سازمانها و شرکت ها می باشیم، متروی تهران به تازگی با مسئله ورود فناوری اطلاعات به درون سازمان مواجه گردیده است . از آنجا که سیستم اتوماسیون اداری با تعداد بیش از 2000 کاربر ، پر کاربرد ترین سیستم اطلاعاتی در سطح این سازمان می باشد، به عنوان سیستم مورد بررسی پژوهش حاضر انتخاب گردیده است. در این تحقیق ، به ارائه مدلی در زمینه موفقیت سیستم اطلاعاتی اتوماسیون اداری بر پایه مدل موفقیت سیستم های اطلاعاتی دلون و مک لین و مدل پذیرش فناوری ،پرداخته شده است. مدل ارائه شده سازه هایی از هر دو مدل شامل کیفیت سیستم، کیفیت اطلاعات، کیفیت خدمات،درک کاربر از مفید بودن سیستم، درک کاربر از راحتی استفاده از سیستم، قصد استفاده و استفاده از سیستم، رضایت کاربر و موفقیت سیستم اطلاعاتی را در بر دارد. نتایج پژوهش تمامی فرضیات را بجز تاثیر کیفیت اطلاعات بر درک کاربر از راحتی استفاده از سیستم و کیفیت خدمات بر درک کاربر از مفید بودن سیستم، تایید می نماید. در نتیجه این پژوهش مدلی در دست خواهیم داشت که کلیه سازمانهای استفاده کننده از سیستم اطلاعاتی اتوماسیون اداری با استفاده از آن می توانند به بررسی وضعیت استفاده از این سیستم در سازمان خود بپردازند. واژگان کلیدی : سیستم اطلاعاتی ، اتوماسیون اداری ، مدل موفقیت سیستم اطلاعاتی دلون و مک لین، مدل پذیرش فناوری ، کیفیت سیستم، کیفیت اطلاعات، کیفیت خدمات، درک کاربر از مفید بودن سیستم، درک کاربر از راحتی استفاده از سیستم، قصد استفاده و استفاده از سیستم، رضایت کابر ، موفقیت سیستم اطلاعاتی
- Abstract
- Information systems inter the organizations with a fast growing speed and facethem with enormous number of users.This vast, pervasive and sometimes competetive action has made the acceptance and success of information systems an important matter. We have also faced this matter in Iran.Tehran subway has recently met the enterance of information technology to the organization. Hence the Office Automation System with more than ???? users is the most common and used system in this organization,it is chosen as the case of this research.In this study we offerd a model abaut success of Office Automation system based on Delon and Mc Lean success model and Technology Acceptance Model.The proposed model includes the constructs of both models as system quality, information quality, service quality ,perceived usefulness, perceived ease of use , intention to use and use, user satisfaction and information system success . the results of this research supported all the hypothesis exept the effect of information quality on perceived ease of use and service quality on perceived usefulness. as a result of this research we have a conceptual model that can help the organizations who use the Office Automation System to examine the success and acceptance of their information system. Key Words: Information system, Office Automation, Delon and Mc Lean success model ,Technology Acceptance Model, system quality, information quality, service quality ,perceived usefulness, perceived ease of use , intention to use and use, user satisfaction and information system success