عنوان پایان‌نامه

ارائه مدلی توسعه یافته از مدل جهت تقسیم بندی ارزش مشتریان در صنعت دربازکن تصویری



    دانشجو در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارائه مدلی توسعه یافته از مدل جهت تقسیم بندی ارزش مشتریان در صنعت دربازکن تصویری" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 50436
    تاریخ دفاع
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    محمد موسی خانی

    امروزه تحلیل ارزش مشتریان یکی از مقوله‌هایی است که در مدیریت ارتباط با مشتری نقشی حائز اهمیت پیدا کرده، تا سازمان‌ها بوسیله آن بتوانند مشتریان با ارزش خود را از سایر مشتریان تمیز داده و برای حفظ و افزایش ارزش آن‌ها، متناسب با همان ارزش، برای سازمان و خود مشتری برنامه ریزی نمایند. یکی از مدل‌هایی که در این زمینه کاربرد فراوانی دارد، مدل تحلیلی RFM می باشد که به دلیل سادگی محاسبات آن مورد اقبال بسیاری از پژوهشگران قرار گرفته است. این مدل تا کنون در صنایع و شرایط مختلف، بنا به نیاز آن صنعت توسعه یافته است. لذا این پژوهش با بررسی شاخص‌های موثر بر ارزش مشتری سعی در توسعه مدل RFM در صنعت دربازکن تصویری داشته و با استفاده از مدل توسعه یافته خود مشتریان را دسته بندی نموده و سپس با استمداد از ابزار‌های داده کاوی سعی در شناسایی ویژگی‌های هر دسته داشته و در نهایت به ارائه راهکار‌هایی جهت افزایش ارزش مشتریان هر دسته، برای سازمان می پردازد.
    Abstract
    Nowadays customer value analysis has an important role in customer relationship management that organizations can distinguish each customer value and they can plan according this item for retaining and increasing their customers' value. One of the famous model in this topic is RFM analatycal model that is popular because of its simplicity. Till now, this model are modified and developed several times regarding applied industry and its environment. This paper aims to develop RFM model in Video Door Phone industry in Iran for calculating customers' value and then by Data Mining tools will discover each segment properties and finally provides some approaches to retain and increase customers' value.