عنوان پایان‌نامه

موردکاوی بررسی مدیریت استعداد و رابطه آن با سبک رهبری در مرکز تحقیقات مخابرات ایران



    دانشجو در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "موردکاوی بررسی مدیریت استعداد و رابطه آن با سبک رهبری در مرکز تحقیقات مخابرات ایران" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت دولتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 51494
    تاریخ دفاع
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    محمدمهدی تنعمی

    چکیده هدف اصلی این پایان نامه، بررسی رابطه میان مدیریت استعداد و سبک رهبری در مرکز تحقیقات مخابرات ایران از دیدگاه کارشناسان (پژوهشگر) می باشد. به همین منظور با استفاده از منابع کتابخانهای، مقالات، کتب و نشریات الکترونیکی مبانی نظری و ادبیات تحقیق بررسی و اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه گردآوری شد. پرسشنامه شامل 2 بخش عمده پرسش های عمومی و پرسشهای مرتبط با ابعاد عملیاتی « سبک رهبری » : شامل 15 گویه (ابعاد « سبک آمرانه» 5 گویه، «سبک مشارکتی» 5 گویه، «سبک تفویضی» 5 گویه) و پرسشهای مرتبط با ابعاد عملیاتی « مدیریت استعداد » شامل 7 گویه («حفظ و نگهداشت استعداد»3 گویه، «آموزش و توسعه استعداد» 4 گویه) می باشد. روش نمونه گیری، طبقه ای تصادفی ساده می‌باشد که بر اساس واحد فعالیت، جامعه به سه طبقه (پژوهشکده فناوری ارتباطات، پژوهشکده فناوری اطلاعات و پژوهشکده امنیت) تقسیم شد و پرسشنامه ها بین 190 نفر از کارشناسان (پژوهشگر) بصورت تصادفی بر اساس نسبتهای بدست آمده هر طبقه در جامعه، توزیع شدند که از این میزان، 151پرسشنامه قابل استفاده بود. پس از جمع آوری اطلاعات، با استفاده از نرم افزار Spss 18 ضریب همبستگی پیرسون محاسبه شد. نتایج نشان می دهند در سطح معناداری 99% ، ضریب همبستگی پیرسون بین سبک رهبری و حفظ و نگهداشت استعدادها و نیز بین سبک رهبری و آموزش و توسعه استعدادها هم جهت و از نوع مثبت بوده است. همچنین ضریب همبستگی پیرسون بین سبک رهبری آمرانه و حفظ و نگهداشت استعدادها و سبک رهبری آمرانه و آموزش و توسعه، معکوس و از نوع منفی ؛ بین سبک رهبری مشارکتی و حفظ و نگهداشت استعدادها و سبک رهبری مشارکتی و آموزش و توسعه، هم جهت و از نوع مثبت ؛ بین سبک رهبری تفویضی و حفظ و نگهداشت استعدادها و سبک رهبری تفویضی و آموزش و توسعه استعدادها، هم جهت و از نوع مثبت بوده است . کلمات کلیدی : استعداد ، رهبری ، سبک رهبری ، مدیریت استعداد
    Abstract
    The main purpose of this thesis investigated the relationship between leadership style and management talent in the Iranian Telecommunication Research Center Viewpoint (researcher) is. Therefore, using library resources, articles, books and electronic publications, review literature and the theoretical foundations to investigate and require information were collected from questionnaires. Questionnaire included two major questions related to general questions and operational aspects of "leadership style": includes 15 items (dimensions of "authoritarian style" five items, "participatory style" five items, "delegating style" five items) and aspects related questions operational "talent management" includes seven items ("keep and retain talent" third item, "education and talent development" item 4) is. Sampling, stratified random is based on work units, three-class society (Institute for Communication Technology, Institute for Information Technology and Security institute) was divided between 190 people and surveys of experts (researchers) based on ratios of random obtained from each class in society, were distributed from this rate, 151 questionnaires were usable. After data collection, using software Spss 18 Pearson correlation was calculated. The results show a significant level of 99%, Pearson correlation between leadership style and maintain and retain talent and also between leadership style and talents together for training and development of type were positive. The Pearson correlation between authoritarian leadership style, and maintain and retain talent and authoritative leadership style, and training and development, and reverse negative type; between participative leadership style and maintain and retain talent, and participative leadership style and training and development, and from time to Positive Type; between delegating leadership style and maintain and retain talents and delegating leadership style, education and talent development, the direction and