عنوان پایان‌نامه

طراحی فرآیند مناسب تجاری سازی محصولات جدید لبنی



    دانشجو در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "طراحی فرآیند مناسب تجاری سازی محصولات جدید لبنی" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 221;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 52854
    تاریخ دفاع
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۰

    این پایان نامه با هدف دستیابی به فرایندی جهت تجاری سازی محصولات جدید لبنی به دنبال شناسایی مولفه های اصلی فرایندتجاری سازی محصولات جدید لبنی(مراحل فرایند، شاخصهای اندازه گیری فرایند، فعالیتها و تصمیمات کلیدی) و عوامل تاثیر گذار بر این فرایند با روش تحقیق تئوری برخاسته از داده ها(کیفی)می باشد. ضمن مصاحبه با نخبگان و مدیران کسب کارهای لبنی، نظرات آن ها در این خصوص گردآوری شده و پس از تجزیه وتحلیل و دسته بندی مقوله ها و مفاهیم، با تشکیل گروههای کانونی، روایی و پایایی آن ها بررسی و تایید گردیده است. سپس ضمن تحلیل محتوای مفاهیم و داده های مصاحبه ها، با روش آنتروپی شانون، مقوله ها و مفاهیم، وزن دهی شده اند. جامعه آماری شامل نخبگان و صاحبنظران مرتبط با موضوع تحقیق و مدیران شرکتهای تولید فرآورده های لبنی بوده که با روش نمونه گیری نظری با 19 نفر مصاحبه انجام شده است. براساس نتایج تحقیق مراحل و گامهای اصلی فرایند تجاری سازی محصولات جدید لبنی براساس نظرات مصاحبه شوندگان، به ترتیب عبارت است از: ورود ایده، غربالگری اولیه، انجام طرح توجیه فنی و اقتصادی، مطالعات بازار ، مطالعات فنی، تدوین راهبرد، تولید آزمایشی ، ارزیابی مجدد محصولات، تست بازار ، ثبت مالکیت فکری،سرمایه گذاری و تامین منابع، تولید انبوه و ارزیابی مداوم موقعیت محصول واژگان کلیدی: مدل تجاری سازی، فرایند تجاری سازی، محصولات جدید لبنی
    Abstract
    In this thesis, we intend to identify the main components of commercialization process of new dairy products (process stages, process measurement indicators, activities and key decisions) and the factors effective in this process with the goal of achieving a process to commercialize new dairy products using the grounded theory (qualitative) research method. Having interviewed the experts and managers of dairy businesses, their opinions on the subject have been collected; whose validity and reliability have been studied and confirmed after analyzing and classifying the categories and concepts and forming focus groups. Then, the content of interviews' concepts and data has been analyzed while the concepts and categories have been given weight using Shannon Entropy Method. The research population includes experts and scholars related to the research subject and also the managers of companies producing dairy products, and 19 people have been interviewed using theoretical sampling method. Based on the research results, the main steps and stages of commercialization process of new dairy products according to the interviewees' opinions are respectively as below: Idea input, initial screening, economic and technical plan, market studies, technical studies, strategy development, experimental production, products re-evaluation, market test, optimization, intellectual property registration, investment and resources supply, mass production and constant evaluation of product positioning.