عنوان پایان‌نامه

عوامل موثر در رشد بنگاههای صنعتی کوچک و متوسط تولید کننده پوشاک با مالکیت مدیران و کارآفرینان زن در استان ‏تهران



    دانشجو در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "عوامل موثر در رشد بنگاههای صنعتی کوچک و متوسط تولید کننده پوشاک با مالکیت مدیران و کارآفرینان زن در استان ‏تهران" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 201;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 53695
    تاریخ دفاع
    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    کامبیز طالبی

    امروزه در نقش و اهمیت صنایع کوچک و متوسط در رشد کشورها تردیدی وجود ندارد ، در کشور ما درصد بسیار بالایی از صنایع فعال تولیدی را ، کسب وکارهای کوچک و متوسط تشکیل می دهند ، اما یکی از مشکلات اساسی این صنایع تولیدی این است که با وجود پشت سر گذاشتن بسیاری از مسائل باز هم بعد از گذشت سال ها در همان وضعیت باقی بمانند و رشد کافی نداشته باشند . در این پژوهش سعی بر آن است که با وجود عوامل بسیار زیاد تاثیرگذار بر رشد کسب وکارهای کوچک و متوسط تولیدی ، رشد این صنایع با توجه به ویژگیها و خصوصیات فردی ، محیطی ، سازمانی و استراتژی های مدیریتی مورد بررسی قرار گیرد ، چرا که این ابعاد ، از جمله مهمترین ابعاد تاثیرگذار بر رشد کسب وکارهای کوچک و متوسط می باشند. لذا با توجه به ادبیات موضوع و مدل تحقیق ، عوامل مختلف موثر در رشد کسب و کارهای تولیدی پوشاک با مالکیت کارآفرینان زن در استان تهران مورد بررسی قرار گرفت . رویکرد حاکم بر تحقیق حاضر آمیخته (کیفی – کمی) می باشد که اطلاعات لازم برای انجام تحقیق کیفی از طریق مصاحبه با 8 نفر کارآفرینان زن صاحب تولیدی پوشاک در سطح استان تهران است و در تحقیق کمی با استفاده از توزیع 70 پرسشنامه بین مدیران زن صاحب تولید ی پوشاک به انجام رسیده است ، که اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS و با انجام آزمون های کای دو ، فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان دادند که عوامل فردی (شامل : سطح تحصیلات ، ارتباطات قوی با کارمندان ، تجربه ، انگیزه ،اعتماد به نفس ، ریسک پذیری ) ، عوامل محیطی ( دسترسی به منابع بیرونی ، رقبا ، تقاضا ، میزان ارتباط با دیگر شرکت ها ، تبعیض جنسیتی ) ، عوامل سازمانی ( اندازه و سن سازمان ،مکان مناسب کسب و کار ، بازاریابی و تبلیغات ) و استراتژیهای مدیریتی ( شامل : اهداف ، مشارکت افراد در رشد ، آموزش ، محصولات جدید ، سرمایه اولیه ، همکاریهای تجاری ، استراتژی تنوع ) متغیرهای اصلی تحقیق هستند ، که بر رشد کسب وکارهای تولیدی پوشاک با مدیریت زنان و کارآفرینان زن تاثیر مثبت و معنا داری دارند . کلید واژه ها : کسب وکارهای کوچک و متوسط تولیدی ، صنایع پوشاک ، کارآفرینان زن ، مدیران زن ، رشد ، عوامل موثر بر رشد
    Abstract
    as a fact of today`s achievement, SMEs have a keyrole in the countries growth.although the highest propertion of manufacturing activities belongs to SMEs in our country, the main problem with them is the lack of adequate growth which has been expected to be accomplished by the passage of time. in this study /survey some important factors such as personal characteristics, environmental, organizational and management strategies have been taken into consideration in terms of their effect on SMEs ,however there are lots of factors affecting. Therefore, literature and research model, various factors affecting the growth of businesses owned garment entrepreneurs with women in Tehran province were investigated. Integrated approach to governing the study (qualitative - Quantitative) is that information needed to do qualitative research through interviews with 8 women owned garment entrepreneurs in Tehran province and is in quantitative research using questionnaires distributed among 70 female owner managers clothing production has been done, the data with SPSS software and Chi square tests, Friedman's analysis is located. The results showed that individual factors (including: education, strong communication, experience, motivation), environmental factors (access to financial resources, competitors, demand, communication rate, tissue culture medium, the field of authority), organizational factors (size and age Organization) and management strategies (including: goals, people under training, new products, the initial investment, trade cooperation, responding to market) research, the main variables are the growth businesses with the management of women's clothing and women entrepreneurs and the positive effect are significant. Keywords: small and medium manufacturing businesses, clothing industries , women entrepreneurs, women managers,growth , factor effecting of growth