عنوان پایان‌نامه

مدل مفهومی شایستگی یادگیری کارآفرینان برتر کشور با رویکرد برنامه ریزی آموزشی برای کارآفرینان نوپا



    دانشجو در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "مدل مفهومی شایستگی یادگیری کارآفرینان برتر کشور با رویکرد برنامه ریزی آموزشی برای کارآفرینان نوپا" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 216;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 53627
    تاریخ دفاع
    ۱۴ اسفند ۱۳۸۹
    دانشجو
    ندا مثنوی
    استاد راهنما
    قنبر محمدی الیاسی

    امروزه کارآفرینی به عنوان راهکاری برای پرورش نسل جوان در سطح گسترده ای در کشورمان مورد توجه قرار گرفته است. برای درگیر شدن موفقیت آمیز جوانان جویای کار مستقل و علاقمند به ایجاد کسب و کار در فعالیتهای کارآفرینانه موضوع یادگیری کارآفرینانه مطرح می‏شود، اما علیرغم انکارناپذیر نقش موضوع یادگیری در فرآیند کارآفرینی، الگوی جامعی که یادگیری را از منظر منابع-روشها و در پیوند با عملکرد کارآفرینان به تصویر بکشد در دسترس کارآفرینان قرار ندارد، از این رو این پژوهش در پی ارائه الگوی منابع و روشهای یادگیری کارآفرینان نوپای کشور است. روش تحقیق مورد استفاده روش کیفی و ابزار انجام تحقیق مصاحبه بوده است. بدین منظور با 12 نفر کارآفرین نوپا با تحصیلات دانشگاهی مصاحبه شده و داده ها در سه مرحله شامل تعیین شواهد گفتاری، تعیین روشهای یادگیری و مرتبط نمودن روشها با منابع یادگیری تحلیل شده‏اند. در نتیجه انجام این تحقیق منابع و روشهای یادگیری کارآفرینان به تفکیک مراحل فرآیند کارآفرینی شناسایی گردیده اند. به علاوه نتایج تحقیق نشان می دهد کارآفرینان در استفاده از منابع یادگیری شامل انسان، کار و آموزش-انتشارات دیدگاه جهانشمول داشته اند در صورتیکه در بهره گیری از روشهای یادگیری به صورت اقتضایی رفتار نموده اند. به عبارت دیگر افراد به اقتضای تفاوتهایی که با یکدیگر دارند از روشهای متفاوت یادگیری برای بهره برداری از منابع استفاده کرده‏اند. واژگان کلیدی: یادگیری کارآفرینانه، منابع یادگیری، روش‏های یادگیری، عملکرد یادگیری
    Abstract
    Entrepreneurship in today's word has become consider as a one of the most important solution to growth the yang generation. In order to involve and interest and propensity the young generation to have their own business to run their, entrepreneurial learning role is deniable. Otherwise there is no comprehensive models which relive the perspective of resources, methods and entrepreneurs and would be connected the performance of entrepreneurial to them; so entrepreneurship has no model to connect and teach them how to run their own business. So this research is trying to purpose a model for techniques and resources for nascent entrepreneurs in our country. The research method is based on qualitative methods and uses interviewed as research tools. In order to do that 12 interview have done white newer comers in entrepreneurs who have graduated education. Data have been analyzed in three steps which include dedicating the fact of verbal data, nominating the methods of learning and connecting the methods to the learning sources. As a result of this research, entrepreneurs learning recourses and methods have been found and matched to the entrepreneur's step by step process. In additional the research result have shown that in using learning resource, such as humanities, labor and education, entrepreneurs have an universal vision whereas in the use of learning methods they have a Contingency vision. In other words people due to their differences have different learning methods for the exploitation of resources. Keywords: entrepreneurial learning, learning resources, learning methods, learning performance