عنوان پایان‌نامه

طراحی سامانه ارزیابی عملکرد تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی (مطالعه موردی پردیس دانشکده های فنی ‏دانشگاه تهران)‏



    دانشجو در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "طراحی سامانه ارزیابی عملکرد تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی (مطالعه موردی پردیس دانشکده های فنی ‏دانشگاه تهران)‏" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 48790;کتابخانه دانشکده کارآفرینی شماره ثبت: 52
    تاریخ دفاع
    ۱۰ اسفند ۱۳۸۹
    دانشجو
    هادی زارع
    استاد راهنما
    جهانگیر یدالهی فارسی

    با گسترش اهمیت موضوع تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی، استخراج شاخص های ارزیابی عملکرد تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی برای برنامه ریزی های استراتژیک دانشگاه بسیار ضروری می نماید، به همین جهت هدف پژوهش حاضر طراحی سیستم ارزیابی عملکرد تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران است. این تحقیق از دو جهت نوآوری دارد اول اینکه طراحی سیستم ارزیابی عملکرد با تاکید بر یک مدل مفهومی مناسب و دوم تاکید بر طراحی سیستم های مناسب ارزیابی عملکرد مطالعه موردی یعنی پردیس در نظرگرفته شده است. روش تحقیق برای طراحی سیستم، ترکیبی است که در مرحله کیفی روش مطالعه موردی و از منابع چند گانه برای استخراج اطلاعات به کمک ابزارهای مصاحبه و تحلیل محتوای اسناد و مدارک استفاده شد و در مرحله کمی از روش پیمایشی و استفاده از پرسشنامه صورت گرفته است. طبق نتایج حاصل از مرحله کیفی که شامل طراحی سیستم ارزیابی عملکرد تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی بود این سیستم دارای 3 موضوع شاخص های ساختاری، فرآیندی و خروجی است که در موضوع شاخص های ساختاری، 4 بعد و 14 جزء، در موضوع فرآیندی 4 بعد و 20 جزء و در موضوع خروجی یک بعد و 8 جزء شناسایی و نهایی شدند. در ادامه با تعیین روش اندازه گیری، وزن واهمیت موضوعات و ابعاد و اجزاء بدست آمده و شیوه جمع بندی و نتیجه گیری مقدار آنها برای پردیس استخراج شد. در مرحله کمی بر اساس سیستم طراحی شده به ارزیابی عملکرد تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی در پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران پرداختیم. کلمات کلیدی: سیستم ارزیابی عملکرد، تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی، پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران
    Abstract
    Abstract: Expanding importance of academic research commercialization, extraction performance indicators assess commercialization of academic research for strategic planning are essential to university, so research objective performance evaluation system designed to commercializing academic research Tehran University campus is the technical colleges . This research has two directions Innovation First, performance measurment system design with emphasis on appropriate conceptual model and the second emphasizing proper system design case study Evaluation in the campus is Pardis. Research methods for system design, which combines qualitative phase case study approach and multiple sources for information extraction and analysis of interview tools to help content and documentation were used in small steps and using a questionnaire survey was conducted. According to the results of qualitative phase involving design performance measurment system was commercializing academic research system with 3 categories of structural indicators, process and output indicators that the subject structure is 4 dimentions and 14 components, in the subject process is 4 dimentions and 20 components and in output subject is 1dimention and 8 components were identified. Continued to determine how to measure the weight and dimensions of issues and their importance and components and the way sum obtained and conclusions were extracted value for their campus. Based on the qualitive stage was designed to PMS for commercializing academic research in the Tehran University campus technical college . Keywords: performance measeurment system, commercializing academic research, case study, Faculty of Engineering University of Tehran case study