عنوان پایاننامه
بررسی عوامل تاثیرگذار بر موفقیت فروش فروشندگان بیمه عمر و پسانداز در بیمه ایران شهرستان تهران
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 48939
- تاریخ دفاع
- ۳۱ خرداد ۱۳۹۰
- دانشجو
- علی پیرانی باندر
- استاد راهنما
- محمد حقیقی
- چکیده
- هدف پژوهش عبارت است از شناسائی عوامل موثر بر موفقیت فروش فروشندگان بیمهنامههای عمر و پسانداز در بیمه ایران جهت اصلاح شیوههای بازاریابی به منظور توسعه بیمههای عمر و پسانداز باهدف تامین اقتصادی و به تبع آن تامین اجتماعی و روانی و افزایش امید به زندگی آحاد مردم . دراین پژوهش از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شده است حجم کل جامعه آماری 384 نفر که 266 پرسشنامه اختصاص به مردان و 118 پرسشنامه اختصاص به زنان داشته است این تحقیق ازجمله پژوهش های پیمایشی بوده که نوع آن کاربردی میباشد. ابزار اندازهگیری دادهها دراین پژوهش، پرسشنامه میباشد که در قالب 23 سوال بسته براساس مقیاس لیکرت تنظیم شده که دراین پژوهش محقق پس از جمعآوری دادههای به منظور تحلیل دادهها از فنون تحلیل آماری و نرم افزار SPSS استفاده شده است. پس از بررسی های لازم معلوم شد مهمترین عامل موثر برافزایش فروش بیمه نامههای عمر و پسانداز خصوصیات فردی بازاریاب محسوب میگردد. بعداز آن به ترتیب مهارتهای فنی و تخصصی و در آخر عوامل محیطی به عنوان عوامل اثرگذار بر موفقیت فروش فروشندگان این نوع بیمهنامه قرار دارند.
- Abstract
- Research goal is indentification of effective factors to success of life insurance vendors sale in Iran insurance for improving of marketing styles for life insurance development that its aim is economical security ,psychical and social security and increase of people life expectancy.In this study is use from simple random sampling method.Total of number populations are 384 of members that 266 numbers of questionnaires belong men and 118 numbers of questionnaires belong women.this study is a survey research that its type is applied.Data instrumentations are questionnaires that be regulated into the numbers of 23 closed questions on Likert scale.Researcher was used Spss software for data analysis after its accumulations.After essential studies specified that the most importance of effective factors to success of life insurance vendors sale are stated respectively: personal factors,technical skills,environmental variables.