عنوان پایان‌نامه

ارزیابی محتوای اطلاعات مالی تحقیقات انتی دامپینگ و نقش مدیران مالی در چگونگی تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی و بهای تمام شده کالای ساخته شده به عنوان عامل محوری در مباحث دامژینگ و آنتی دامپینگ




    رشته تحصیلی
    حسابداری
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49868
    تاریخ دفاع
    ۱۸ مهر ۱۳۹۰
    استاد راهنما
    ساسان مهرانی

    امروزه قیمت شکنی یا دامپینگ از واژه های شناخته شده تجارت بین الملل است. اصولا قیمت شکنی زمانی روی می دهد که یک کالا در خارج از مرز به قیمت ارزان تر از بازار داخلی و یا حتی کمتر از بهای تمام شده تولید عرضه شود.تا مدت ها این موضوع چالش جدی برای دولت ها در تجارت خارجی محسوب می شد. سرانجام پس از بحث و تبادل نظر اقتصاددانان کشورها در خصوص آثار زیان بار قیمتشکنی،درمذاکرات دور اروگوئه(1994) به توافق نهائی رسیدند و ماده 6 آن بطور مشخص درارتباط با اقدامات ضد قیمتشکنی(آنتی دامپینگ)تنظیم گردید.ازآنجائیکه پدیده مخرب قیمتشکنی موجب آسیب جدی به اقتصاد کشورها شده بود، مقررات آنتی دامپینگ به سرعت اجرائی گشت. در ایران قانون ضد قیمتشکنی با یک ده تاخیر در سال 1386 به تصویب رسید. وضع قانون ضد قیمت شکنی ناشی از تغییر فضای کسب و کار وگسترش بازارها به به خارج از مرزهای جغرافیائی کشورها می باشد. بی شک بدون داشتن برنامه وشناخت مقررات و روش های تجارت بین الملل، امکان بهره برداری از این فضای بشدت رقابتی میسر نخواهد گردید. در این پژوهش برای اولین بار در ایران، موضوع آنتی دامپینگ (ضد قیمتشکنی) به صورت عملی و اجرائی مورد بررسی قرارگرفته است و محتوای اطلاعاتی آن را که عمدتا مطابق با مباحث مالی می باشد مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته است.چنانچه تولید کنندگان داخلی به پائین بودن قیمت کالای وارداتی اعتراض نمایند، دولت ها موظفند این موضوع را بررسی کنند و برای تقلیل یا حذف فاصله میان قیمت واقعی و قیمت صادراتی، عوارض جبرانی دریافت نماید . به هرحال آشنایی با مقررات آنتی دامپینگ و مسایل مالی آن برای حسابداران و جامعه اقتصادی کشور ضرورتی انکار ناپدیر دارد و پژوهش حاضر از جنبه مالی به موضع آنتی دامپینگ پرداخته است .. واژه های کلیدی:دامپینگ (Dumping)، حاشیه قیمت شکنی( Dumping marine)، موافقت نامه(Agrement)، لطمه(Injury) اقدامات حفاظتی( Compensatory Measures)، پرسش نامه آنتی دامپینگ).Anti Dumping Questionnaire (.
    Abstract
    Abstract Today dumping in international trade is recognized. In fact, the price break occurs when the product abroad is cheaper than domestic market prices or even below production costs presented. This paper tries to review anti-dumping investigation of aspects of financial information and pays attention to the role of financial managers engaged in this area. It also tries to explain the importance of this and propose a solution for financial managers in this regard. Economic globalization has also caused the appearance of unhealthy competition. This has been considered as a serious challenge to foreign trade by governments. Finally, after years of discussion by heads of state about the harmful effects of dumping and in conclusion to negotiations in Uruguay (1994), a final agreement was reached. In particular, Article 6, which is concerned with regulations on dumping. Because of the serious damage this devastating phenomenon causes to the economy of countries, it was actually implemented quickly and its laws quickly became executive. Almost ten years after, the law was considered and finally adopted in the country of Iran in 2007. No doubt, without knowledge of regulations against price break, the operation of a highly competitive international economic environment, is not possible. In this study, for the first time in Iran, the subject of anti-dumping and financial aspects of the accounting information is seriously considered in this research, by evaluating the financial aspects of the price break. If domestic producers protest against the price break of the imported products, governments are obliged to investigate and implement the necessary trade tariffs to reduce or eliminate this discrepancy and limit the dumping margins.