عنوان پایاننامه
نقش رشته های شاخه فنی و حرفه ای آموزش و پروش در تحقق اهداف کمی اقتصادی برنامه سوم توسعه
- رشته تحصیلی
- مطالعات ایران و سیاست گذاری عمومی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی شماره ثبت: LP2397;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 41733
- تاریخ دفاع
- ۲۵ شهریور ۱۳۸۷
- دانشجو
- شمسه شفیعی
- استاد راهنما
- کیومرث اشتریان
- چکیده
- تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار از جهات کمی و کیفی یکی از دغدغه های سیاستگذاران و برنامه ریزان نظام آموزشی کشورها از گذشته های دور تا کنون می باشد . نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر یکی از عوامل بسیار مهم و موثر در توسعه اقتصادی هر کشور محسوب می شود . با الهام از نظریه سرمایه انسانی ، آموزش و پرورش و به ویژه آموزش فنی و حرفه ای رسمی یک کشور نقشی تعیین کننده و مهم در پرورش این نیروی کار ماهر بر عهده دارد براین اساس سوال اصلی این پژوهش عبارت است از اینکه آیا میان رشته های شاخه فنی و حرفه ای آموزش و پرورش و تحقق اهداف اقتصادی برنامه سوم اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور رابطه معنی داری وجود دارد ؟ در پاسخ به این سوال فرضیه اصلی ما این است که میان رشته های شاخه های فنی و حرفه ای آموزش و پرورش و اهداف کمی اقتصادی برنامه سوم توسعه رابطه مثبتی وجود دارد . هدف از اجرای این پژوهش مطالعه دستاوردهای شاخه فنی و حرفه ای رسمی کشورهای سال های اجرای برنامه سوم توسعه و تبع آن کمک به سیاستگذاران و برنامه ریزان جهت انطباق دادن این نوع آموزش ها با روند و توسعه کشور است
- Abstract
- Required Work marked human force education for its quality and quantity aspect constitutes one of the Major problems for policy marker and planers of nations educational system from the time when ever since . Semi skilled and full skilled human force considered as one of the effective and remarkable factors for any country’s economic development. By inspiring Human force concept , educational system as well as formal professional and technical training of a country plays significant role toward educating of such skilled human force. Based on this issue main question of this study includes if there is meaningful relation between professional and technical educating to materialize the economic goals which it has been set forth in third program for the states cultural, social and economic development or not ? To reply to this question our essential concept believes there is positive relation between professional and technical educating courses with economic quantity goals in third program. This study aimed to research nation’s formal professional and technical courses education achievements within performing that program