عنوان پایان‌نامه

بررسی مولفه های بر سازنده ارزش ویژه نام های تجاری مبتنی بر وب



    دانشجو در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی مولفه های بر سازنده ارزش ویژه نام های تجاری مبتنی بر وب" را دفاع نموده است.


    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده اقتصاد شماره ثبت: 1266;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 46710
    تاریخ دفاع
    ۱۵ آذر ۱۳۸۹
    دانشجو
    مصطفی جعفری
    استاد راهنما
    حسین عباسی نژاد

    در سال های اخیر با وقوع انقلاب فن آوری اطلاعات و ارتباطات و گسترش روزافزون پدیده تجارت الکترونیکی، مفهوم نوظهور نام تجاری و مفاهیم پیرامونی آن در آستانه بازتعریفی دوباره قرار دارد. چرا که به کارگیری مظاهر گوناگون پدیده تجارت الکترونیکی در جزء جزء حیات بشری به خلق گونه جدیدی از کسب و کار، بنگاه و بازار منجر گردیده که بازنگری در کلیه مفاهیم مربوطه از جمله نام تجاری را ناگزیر می نماید. در حقیقت با خلق نام های تجاری مبتنی بر وب مطالعات بازاریابی دیگر تنها در پی کشف مناسبات و الزامات بهره مندی بازیگران کلاسیک و سنتی عرصه کسب و کار از امکانات محیط جدید نیست. بلکه آنچه که امروز بیش از پیش حائز اهمیت است درک ماهیت فعالیت و عملکرد نام های تجاری اینترنتی و عوامل زمینه ساز موفقیت یا شکست آنهاست. ارزش ویژه نام تجاری فارغ از ماهیت محیط کسب و کار، همواره به عنوان متغیر اصلی مکانیزم تأثیرگذاری نام تجاری بر موفقیت کسب و کار به ایفای نقش می پردازد و به همین دلیل می توان ماهیت نوین نام تجاری در هزاره سوم را در پیوند ناگستنی دو مفهوم نام تجاری و ارزش ویژه نام تجاری جستجو کرد. هدف از این طرح پژوهشی، توسعه سیستماتیک مدلی جهت درک ملاک های عملیاتی و یا به تعبیری مؤلفه های برسازنده ارزش ویژه نام های تجاری در محیط جدید کسب و کار، با تأکید بر خرده فروشی های اینترنتی است و سعی دارد تا مبانی تحلیل کسب و کار الکترونیکی از این منظر را در مقیاسی اکتشافی فراهم آورد.
    Abstract
    In the last few years, with achievement of ICT revolution and ever-increasing prevalence of e-commerce, brand concept and its peripheral concepts are about to redefine. Because, employing of e-commerce various application in parts of human life has resulted in creation of new kind of business, market and firm which has made the revision of all related concepts inevitable. In fact, with emergence of web based brands, marketing study does not aim to find out the relations and requirements of classic and traditional players taking advantage of new environment. On the contrary, what has became more significant, is to discover the nature of web based brand activity and operation and its key success or failure factor. Brand equity free from nature of business environment; always play role as mechanism of brand influence on business success main factor and therefor we can define modern nature of brand in third millennium, based on brands and brands equity powerful union. The main goal of this research is to develop a model for recognition of operational support or in new word buildup components of brand equity in new environment, with emphasis on e-tail stores, for preparing analysis essentials for such business in exploratory scale.