عنوان پایاننامه
بررسی اثرات بازاریابی درونی بر رفتارهای شهروندی سازمانی و ارتباط آن با کیفیت خدمات(مطالعه موردی شعب بانک سرمایه در تهران)
- رشته تحصیلی
- مدیریتMBA
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 46595
- تاریخ دفاع
- ۱۵ آذر ۱۳۸۹
- دانشجو
- محمود کاظمینی
- استاد راهنما
- طهمورث حسنقلی پوریاسوری
- چکیده
- امروزه سرمایه انسانی مزیت رقابتی اصلی در سازمان¬ها به شمار می¬رود.به عبارتی اگر سازمانها بخواهند در دنیای سراسر رقابتی امروز، همگام با تغییرات محیطی پیش روند و بتوانند یک مزیت رقابتی پایدار در این محیط خلق کنند، تنها راه چاره سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی است. بنابراین لزوم توجه بر نیروی انسانی و تامین نیازها و خواستههای آنها اصل اول رقابت در عصر رقابتی امروز می باشد. تا زمانیکه نیازها و خواسته های نیروی انسانی سازمان (مشتریان درونی) تامین و برآورده نشود، کسب رضایت و وفاداری مشتریان بیرونی امری غیرممکن خواهد بود. از مهم¬ترین رویکردها که می تواند به سازمان در این راستا کمک کند، بازاریابی درونی است. از طرف دیگر، رفتارهای شهروندی سازمانی جز رفتارهای فرانقشی در سازمان¬ها هستند که در حد قابل توجهی می¬توانند بقا و موفقیت یک سازمان را موجب شوند. عوامل ایجاد کننده¬ی این گونه رفتارها خود از موضوعات مورد توجه در تحقیقات اخیر بوده است. بازاریابی درونی به عنوان یکی از فعالیت¬هایی که در ارتباط مستقیم با نیروی انسانی در یک سازمان تعریف می¬شود، می¬تواند به عنوان عاملی در جهت بروز و ظهور این گونه رفتارها در افراد تلقی گردد. در این تحقیق با به کار گیری روش همبستگی و استفاده از یک مدل مفهومی اثر گذاری فعالیت¬های بازاریابی درونی بر رفتارهای شهروندی سازمانی و در نهایت اثرآن¬ها بر کیفیت خدمات نشان داده شده است.
- Abstract
- ندارد