عنوان پایاننامه
شناسایی عوامل موثر بر باز خور اثر بخش در کارکنان دانشی
- رشته تحصیلی
- مدیریتMBA
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 50520
- تاریخ دفاع
- ۱۵ آذر ۱۳۸۹
- دانشجو
- سارا سام خانی طرهانی
- استاد راهنما
- آرین قلی پور
- چکیده
- امروزه ایجاد ارتباط مؤثر با نیروی انسانی به ویژه کارکنان دانشی و هدایت آنان در جهت اهداف سازمانی از اهمیت فوق¬العاده¬ای برخوردار شده است. یکی از مهمترین جنبه¬های ایجاد این ارتباط ارائه بازخور اثربخش است. این تحقیق بر اساس روش داده بنیان عوامل مؤثر بر اثربخشی بازخور را در مورد کارکنان دانشی شناسایی نموده و آن¬ها را در قالب یک مدل تبیین می¬نماید. این موارد شامل عوامل مرتبط به بازخور دهنده، بازخور گیرنده، محتوای بازخور، شیوه ارائه بازخور و زمینه ارائه بازخور است. یکی از وجوه تمایز این تحقیق نسبت به تحقیقات مشابه، بررسی تأثیر جنسیت و فرهنگ ایرانی در اثربخشی بازخور است. پس از کدگذاری مقوله، محتوای بازخور به عنوان مقوله محوری و به همین ترتیب شایستگی بازخور دهنده به عنوان شرایط علی، شیوه ارائه بازخور به عنوان راهبردها، زمینه بازخور به عنوان بستر، فرهنگ و جنسیت به عنوان شرایط مداخله¬گر و در نهایت اثر روی بازخورگیرنده به عنوان پیامدها در مدل مفهومی تبیین شده¬اند.
- Abstract
- Nowadays, effective communication with human resources, especially knowledge workers is a key to conduct their behaviour toward organizational goals. One of the important aspects of this communicationis to providethem with effective feedback. Based on Grounded Theroy, this research tends to identify the most important factors that have impact on effectiveness of feedback provided to knowledge workers. A conceptual framework has been built to explain these factors with respect to feedback sender (causal conditions) and receiver (consequences) as well as its content (axial category), context (contextual factors), process (actions and interactions) and finally gender and culture (interventing factors). One of the distinguishing aspects of this study to similar studies isconcerning the effect of gender and Iranin culture on providing feedback. Keywords: feedback, effective feedback, knowledge worker, grounded theory