عنوان پایان‌نامه

بررسی رابطه بین عوامل ارزیابی برند بر عملکرد برند در خدمات رستوران داری( فست فود) در شهر تهران



    دانشجو در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی رابطه بین عوامل ارزیابی برند بر عملکرد برند در خدمات رستوران داری( فست فود) در شهر تهران" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 47271
    تاریخ دفاع
    ۱۵ مهر ۱۳۸۹
    دانشجو
    مهشید سعیدی
    استاد راهنما
    سیدرضا سیدجوادین

    در دنیای امروز به دلیل رقابت رزوافزون و متنوع شدن سلیقه افراد ، نقش استراتژی های بازاریابی بیش از پیش به منظور وفادار کردن مشتریان نسبت به محصول و یا محصول خدماتی مورد اهمیت واقع شده است . این تحقیق به دنبال بررسی اثرات سه چهارراه ارتباطات که شامل ارتباطات کنترل شده ( تبلیغات ، ترفیعات ) ارتباطات کنترل نشده ( تبلیغات دهان به دهان) و اسم برند بر ارزیابی مصرف کنندگان از برند خدمات رستوران داری می باشد . اطلاعات جمع آوری شده از طریق توزیع پرسش نامه در چهار رستوران فست فود ( بوف ، آواچی ، سوپراستار ، پدرخوب ) بدست آمده است . نتایج بر این باور است که ارتباطات کنترل شده بر رضایت ، نگرش برند و همچنین استفاده دوباره از برند خدمات رستوران داری نقش منحصر به فردی ایفا می کند . البته نباید نقش ارتباطات کنترل نشده و اسم برند را نیز نادیده گرفت . بنابراین بازاریابان در بخش خدمات رستوران داری می بایست برای ایجاد رضایت و نگرش برند خدمات خود در وهله اول به ارتباطات کنترل شده و بعد به اسم برند توجه کنند و همچنین برای استفاده دوباره از محصول خدماتی می بایست به ارتباطات کنترل شده و ارتباطات کنترل نشده ( تبلیغات دهان به دهان ) توجه کنند . بازارایابان در بخش خدمات رستوران داری این نکات را نباید فراموش کنند که تبلیغات باید بصورتی اجرا گردد که انتظارات مصرف کننده برآورد گردد و نیز اسم برند می بایستی اعتماد ، اطمینان و آسودگی در استفاده را برای مصرف کننده را نیز در برداشته باشد شایان ذکر است که تبلیغات دهان به دهان مثبت باعث افزایش اعتماد و اطمینان از استفاده از آن برند می گردد . این تحقیق به این دلیل که به مقایسه تاثیرات ارتباطات برند خدمات مختلف بر ارزیابی مصرف کنندگان از برند خدمات می پردازد مهم می باشد . نتایجی که از این تحقیق بدست می آید راهکارهایی را برای بازاریابان در بخش خدمات پیشنهاد می کند که باعث افزایش عملکرد و سودهی در بخش خدمات رستوران داری می گردد .
    Abstract
    In Today's world, the role of Marketing's strategy has become so important for a variety of reasons one aspect is related to become faithful towards goods and service goods and another facet depend on increasing competition and people's tasks. This survey examines effect three communications such as: controlled communication (advertising and promotion), uncontrolled communication( words of month) , brand name on customer's evaluation of service brand name . All information are collected of distributing questionnaires between four restaurants (Boof , Avachi , SuperStar , Good father) . Results believe that effect of controlled communication on satisfaction, Brand attitude and also brand reuse in service brand plays an insignificant role. As a matter of fact we should not neglect the role of uncontrolled communication and brand name. so Marketing manager should pay attention to controlled communication and then Brand name to create satisfaction and brand attitude in service goods. And also for brand reuse should notice to controlled communication and uncontrolled communication (words of month). Marketing managers in service sectors especially Restaurant services should not forget these viewpoints that advertising should execute as if it satisfies customer's expectations and also Brand name should posses trustable, reliable for customers. It is needless to say that positive words of months cause to soar reliable and trustable in brad reuse. This research compare effects of service brand communications on customer's appraisal is very important. Meanwhile results are able to determine suitable ways for marketing managers to increase performance and profit in restaurant services.