عنوان پایان‌نامه

عوامل موثر بر افزایش فروش و صادرات محصولات شرکت پتروشیمی خارک



    دانشجو در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "عوامل موثر بر افزایش فروش و صادرات محصولات شرکت پتروشیمی خارک" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 47867
    تاریخ دفاع
    ۱۵ مهر ۱۳۸۹
    استاد راهنما
    محمد حقیقی

    چکیده هدف از انجام این پژوهش مطالعه عوامل موثر بر افزایش فروش و صادرات محصولات پتروشیمی خارگ می باشد. گروه مورد مطالعه کلیه خریداران محصولات پتروشیمی خارگ و کارکنان بخش فروش آن شرکت می باشند. روش جمع آوری اطلاعات و ابزار اندازه گیری در این پژوهش پرسشنامه می باشد که اعتبار درونی آن توسط رییس بخش فروش و روایی آن از طریق روایی قضاوتی و پایایی آن از روش ضریب آلفای کرونباخ سنجیده شده است. چهار فرضیه برای این پژوهش در نظر گرفته شده که از طریق آنها میزان تاثیر اعطای ضمانت های کیفی و تاییدیه های آزمایشگاهی مطابق با استانداردهای بین المللی و در سطح منطقه ، ارایه محصولات و مشخصات فنی آنها در نمایشگاههای بین المللی، ایجاد انبارهایی در نقاط مختلف جهان و ارایه شرایط مختلف فروش (روشهای پرداخت تبعیضی) بر افزایش صادرات سنجیده شده است. بررسی های بعمل آمده به صورت نظرسنجی کارشناسی نشان داده که تمام چهار مورد اعلام شده بر افزایش میزان صادرات و فروش محصولات پتروشیمی خارگ موثر می باشند اما اولویت با تمرکز بر روی نکات مربوط به محصول می باشد و عامل اعطای ضمانت های کیفی و تاییدیه های آزمایشگاهی مطابق با استانداردهای بین المللی بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داده است.
    Abstract
    Abstract The purpose of this research is to identify factors which have impression on increasing sale and export of petrochemical products is Kharg Petrochemical Co. The groups that are attending in this study are buyers and sale’s staff of Kharg petrochemical co. Data collection methods and measurement tools is based on questionnaire which is validated by the head of sales dept. and its validity through judgment validity and reliability of Cronbach alpha coefficients method. Four hypotheses have been measured in this study. Considered the effect of giving through product guarantees of quality and certification laboratory in accordance with international standards and regional level, offering products and technical specifications in international exhibitions, creating sales agency in other country and delivery of various conditions for payment (payment discrimination) on increasing exports. Taken the survey showed that all four announced hypotheses are effective on increasing export and sales of petrochemical products, but Kharg petrochemical co. should focus on priority issues and that is operating grant guarantees quality and certification laboratory in accordance with international standards.