عنوان پایان‌نامه

تدوین راهکارهای برای استفاده از تکنیک های تبلیغات خدمات عمومی(public service Advertising) برای معرفی دولت الکترونیک به مردم



    دانشجو در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تدوین راهکارهای برای استفاده از تکنیک های تبلیغات خدمات عمومی(public service Advertising) برای معرفی دولت الکترونیک به مردم" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 46522
    تاریخ دفاع
    ۱۶ شهریور ۱۳۸۹

    امروز دولت الکترونیک به عنوان یکی از بنیادی ترین نظام های جوامع مطرح شده است و همه دولت ها با رویکرد افزایش زیر ساخت های لازم برای توسعه این نوع دولت در حال جمع آوری اطّلاعات و انجام اقدامات لازم برای فرهنگ سازی و معرّفی آن به مردم خود هستند.امّا به کاربردن یک ابزار مناسب جهت معرّفی دولت الکترونیک به مردم،خود، موضوع مهمّی است. تحقیق حاضر به منظور بررسی تاثیر تبلیغات خدمات عمومی در آشنایی مردم با خدمات دولت الکترونیک انجام شده است. هدف اصلی محقّق در این پژوهش جستجوی راهکارهایی برای استفاده از تکنیک های تبلیغات خدمات عمومی جهت معرفی دولت الکترونیک به مردم وترغیب آنها به استفاده از خدمات متنوّع این نوع دولت می باشد. در این تحقیق جهت گردآوری اطّلاعات در ارتباط با موضوع تحقیق از ابزار پرسشنامه استفاده شد که در بین چهار صد نفر از مردم شهرتهران به عنوان نمونه آماری توزیع گردید .پس از استخراج داده ها جهت آزمون فرضیّات پژوهش و استخراج نتایج از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون ، مقایسه میانگین تک نمونه ای و آزمون ناپارامتریک اسپیرمن استفاده شده است. نتایج به دست آمده عبارتند از : آشنایی مردم با خدمات دولت الکترونیک با میزان استفاده آنان از این خدمات، رابطه مثبت دارد.انجام تبلیغات خدمات عمومی در زمینه خدمات دولت الکترونیک با میزان استفاده مردم از این خدمات رابطه مثبت دارد.ازبین انواع رسانه ها برای انجام تبلیغات خدمات عمومی درباره خدمات دولت الکترونیک ،تلویزیون بیشترین تاثیر را در تشویق مردم به استفاده از خدمات دولت الکترونیک دارد.ازبین تکنیک های مخلتف تبلیغاتی ،استفاده از فیلم طنز کوتاه، بیشترین تاثیر را در تشویق مردم به استفاده از خدمات دولت الکترونیک را به خود اختصاص می دهد.
    Abstract
    Public Service Advertising : An Efficient Tool for Introducing E-Government to the People By : Minoo Miraie – MA Business Management ,Tehran University Abstract: Today e-government (Short for electronic government ,also known as e-government, digital government online government or connected government) is known and has been proposed as one of the most fundamental systems in society.Throughout the world , governments are using such an approach for the further expansion and development of collecting necessary information and taking necessary steps to expand related culture and to further introduce this system to their populations. However, the application of the proper tools and means for introducing and providing the use of e-government to the people of one’s country can, in itself, be extremely important. The main purpose and target of the scholar of this research has been to find and explore solution for using advertising techniques to introduce e-government to people and to encourage and persuade them to use such techniques in their everyday life. The system of using a questionnaire has been the main tool for this research ؛ a questionnaire was distributed among four hundred residents of Tehran as a sample of the statistics used for this research. After the data was extracted ,different methods and theories were used for reviewing the gained assumptions. These methods consist of such methods as Pearson’s Assessment of Common-Core Standards and his comparison of single samples and also the Spearman formula to estimate the reliability /co- efficiency of the assessment. The result showed that the understanding and relation of people’s orientation with e-government services and advertisement for the public services are in direct relation with that of the correct usage of people of such services. Among the various media types used for advertising public services and e-government , television has had the best effect in the encouragement and persuasion of the public