عنوان پایان‌نامه

بررسی اثرات برنامه های تبلیغاتی شرکت لبنیات رامک بر نام و نشان تجاری (برند) شرکت



    دانشجو در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی اثرات برنامه های تبلیغاتی شرکت لبنیات رامک بر نام و نشان تجاری (برند) شرکت" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 46796
    تاریخ دفاع
    ۱۵ مهر ۱۳۸۹

    با افزایش چشمگیر نشان های تجاری (برند) مختلف فعال، شاهد رقابت شدید میان تولید کنندگان جهت کسب سهم بیشتر در بازار هستیم. زمانی که رقابت شدت می یابد و امکان انتخاب از میان نشان های گوناگون برای مشتری محیا می شود، شناسایی عواملی که می توانند باعث جلب توجه مصرف کننده شوند برای تولید کنندگان اهمیت زیادی پیدا می کند. این عوامل در نهایت تبدیل به پایه و اساس فعالیت های بازاریابی خواهند شد.یکی از ابزارهای مهم بازاریابی و ارتباطی در کسب و کار، تبلیغات است. امروز ثابت شده است که در شرایط رقابتی و پیچیده بازار، موفقیت یا شکست بسیاری از سازمانها و بنگاهها درگرو فعالیتهای تبلیغاتی آنهاست. تبلیغات عنصری از فرایند رشد و توسعه اقتصادی محسوب می شود و رابطه مستقیم با رونق اقتصادی دارد و یک نیروی محرک و لازمه کشورهای در حال توسعه مانند ایران است که به سوی تجارت حرفه ای در حرکت هستند و بر همین اساس است که استفاده از دانش و فناوری روز تبلیغات می تواند مسیر موفقیت یک شرکت و مدیر را ترسیم نماید. نشان تجاری ( برند ) نامی است که تولید کننده روی یک یا چند محصول یا خدمتش می گذارد و نشان های تجاری را با هدف تفاوت گذاری میان یک کالا از رقبایش استفاده می کنند. در تحقیق حاضر که بر اساس نظرسنجی انجام شده از 200 مصرف کننده محصولات لبنی رامک در شهرستان شیراز بوده است، تلاش گردید تا نقش و تاثیر تبلیغات بر برند شرکت رامک بررسی شود. برای این منظور پرسشنامه ای شامل دو قسمت تهیه شده که پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ 82% بدست آمده است. آزمون فرضیه ها با آزمون های t، همتوزیعی، برنولی و کای دو و با استفاده از نرم افزارهای آماریSPSS و MINITAB انجام شد. نتایج نشان می دهد که، نمونه آماری تحقیق همگن بوده و با واقعیت جامعه هم خوانی داردو بیش از 62% از پاسخ دهندگان بیشتر از چهار سال است که بامحصولات رامک آشنایی دارند. نزدیک به 50% پاسخ دهندگان کیفیت را موثر ترین عامل در انتخاب محصولات لبنی می دانند. تبلیغات به همراه دردسترس بودن، قیمت و بسته بندی از عوامل موثر بعدی در این انتخاب بوده اند. با توجه به نظر شرکت گنندگان در تحقیق تبلیغات در معرفی برند رامک تاثیر مثبت داشته است. (فرضیه اول) 75% از پاسخ دهندگان تبلیغات تلویزیونی را از میان انواع مختلف تبلیغات ترجیح داده اند و آن را مهمترین عامل آگاه
    Abstract
    With the significant increase in trade show (brand) of active witness intense competition among producers to gain more market share we are. When the intensity of competition and finds a choice among a variety show will be enough juice for the customer, to identify factors that may cause the consumer's attention are very important for producers to find. These factors ultimately become the basis for marketing activities will be. One of the important tools for marketing and communications business, advertising.Today has been proven in competitive and complex market conditions, success or failure of many organizations and institutions in connection with their commercial activities. Advertising element of economic development and growth process is considered a direct relationship with economic prosperity and a driving force and necessary in developing countries such as Iran, which the business professional on the move and such, the use of knowledge and day technology can track the success of advertising and director of a company to portray. Brand (brand) name the manufacturer or product on one or more leaves and served with show business purpose distinguish between a product of their rivals are using. In the present study based on surveys conducted of 200 consumers in the city Shiraz of Ramk dairy products has been the effort was the role and impact of advertising on brand Ramk company will be investigated.For this purpose a questionnaire consisting of two parts, which made its reliability using Cronbach's alpha 82% is achieved.Testing with test t, the distribution, Bernoulli and Chi-square and using statistical software SPSS and MINITAB was done. The results show that, research sample was homogeneous and is compatible with the reality of society and more than 62% of respondents more than four years with products that are familiar Ramk.Nearly 50% of respondents to the most effective quality factor in selecting dairy products know. Advertise with being available, price