عنوان پایان‌نامه

بررسی تاثیر اقدامات و تدابیر بازاریابی رابطه مندی در کسب مزیت رقابتی صنعت قطعه سازی خودرو



    دانشجو در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی تاثیر اقدامات و تدابیر بازاریابی رابطه مندی در کسب مزیت رقابتی صنعت قطعه سازی خودرو" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 47384
    تاریخ دفاع
    ۱۵ مهر ۱۳۸۹
    استاد راهنما
    محمد حقیقی

    بازار یابی رابطه مند یکی از شاخه های کلیدی بازار یابی است که امروزه از ابزارهای نوین کامیابی کسب و کارها در فضای رقابتی به شمار می رود.هدف این پژوهش تاثیر بازار یابی رابطه مند در کسب مزیت رقابتی شرکت قطعه ساز خودرو سینا همدان می باشد. در تحقیق حاضر که بر اساس نظرسنجی انجام شده از 267 مصرف کننده محصولات شرکت قطعه سازان خودرو سینا در شهرستان همدان بوده است، تلاش گردید تا نقش و تاثیر بازار یابی رابطه مند در کسب مزیت رقابتی شرکت قطعه ساز خودرو سینا همدان بررسی شود. برای این منظور پرسشنامه ای شامل دو قسمت تهیه شده که افزون بر تایید روایی توسط تست خبرگان، پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ 5/83% بدست آمده است. داده های حاصل از ابزار اندازه گیری به وسیله روش های پارامتری تحلیل عاملی، شاخص کفایت نمونه برداری(KMO)، آزمون کرویت بارتلت ،ضریب همبستگی،آزمون student-t و روشهای ناپارامتری آزمون فریدمن که با استفاده از نرم افزار SPSS برای رتبه بندی پارامترها استفاده شده است مورد تحلیل قرار گرفته اند. یافته های حاصل از پژوهش حاضر بیانگر این است که بین متغیرهای جذب و حفظ مشتری ، درک و تفکیک مشتری ، ارتباط متقابل با مشتری و توسعه و ویژه سازی رابطه و کسب مزیت رقابتی رابطه معنی داری حاکم است و از آن جا که متغیر هایی زیادی در فرضیات سهیم بوده اند با استفاده از تحلیل عاملی در پی آن بوده ایم تا ببینیم کدام متغیرها سهم بیشتری در تایید این فرضیات داشته اند.در نهایت به رتبه بندی پارامترها می پردازیم که در این میان به ترتیب تفکیک مشتری رتبه 1 ، توسعه و ویژه سازی رابطه با مشتری رتبه 2 ، جذب مشتری رتبه 3 و ارتباط متقابل با مشتری رتبه 4 را دارند.
    Abstract
    Relationship-oriented marketing is one of the most usefull approaches for a business to access satisfied and loyal customers in markets. The purpose of this study is the impact of relationship-oriented in of competitive advantage of SINA automotive parts-making company of Hamadan. In the present study based on surveys conducted from 267 makers of consumer products segment car in the city of Hamedan Sina has been been trying to influence the role and relationship marketing companies enjoy competitive advantage in the business segment of Hamedan Sina car maker will be investigated. For this purpose a questionnaire consisting of two parts made in addition to test validity by experts, reliability using Cronbach's alpha is (83.5%) derived. data from instruments measuring by the method of parametric factor analysis, index sampling adequacy (KMO), Bartlett's sphericity test, correlation coefficients,tstudent test and methods of non-parametric Friedman test using SPSS software for ranking parameters are used have been analyzed. The findings from this study indicate that variables to attract and keep customers, customer understanding and resolution, customer interaction and relationship building and development, especially related to a significant gain competitive advantage and where the ruling is that a lot of variables that shared assumptions have been using factor analysis have been followed to see which variables share more assumptions have to confirm this.Eventually we'll rank the parameters in which the separation of customer ,1 order, and develop special relations with the customer ,2 order, attract customers, 3 order and interact with out clients has 4 order. Keywords: Tracking reach the hardest relationship management, customer relations, customer oriented, competitive advantage