عنوان پایاننامه
بررسی آمادگی الکترونیکی شرکت پخش بهداشت کار نوین به منظور پیاده سازی هوشمندی تجاری
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 46495
- تاریخ دفاع
- ۰۳ مهر ۱۳۸۹
- دانشجو
- مهسا عبدالغفاری
- استاد راهنما
- امیر مانیان
- چکیده
- مدیریت در سازمانها، به منظور نمایش فعالیتهای سازمان و ارزیابی عملکرد، نیازمند دسترسی به اطلاعات است. رشد حجم اطلاعات و تعداد مشتریان، منجر به افزایش تقاضا برای اطلاعات بیشتر در سازمانها شده است. یک راه برای حل این موضوع استفاده از هوشمندی تجاری است، که اطلاعات به موقع و یکپارچه را برای سازمانها فراهم میکند. این اطلاعات برای درک محیط تجاری و نیازهای مشتریان بسیار مهم است. این راه حلها معمولاً در قالب سیستمهای هوشمندی تجاری به سازمانها اجازه جمعآوری، ذخیره، دستیابی و تحلیل منابع اطلاعاتی شرکت را برای برنامهریزی تجاری و تصمیمگیری میدهد. بنابراین شرکتها اغلب به دنبال اجرای سیستم هوشمندی تجاری هستند ولی آنها بدون بررسی آمادگی الکترونیکی شرکت خود برای این کار، مبادرت به اجرای هوشمندی تجاری مینمایند که این امر ریسکهای زیادی دارد. شرکت بهداشت کار نوین که در زمینه پخش محصولات بهداشتی فعالیت میکند نیز به دنبال بررسی آمادگی الکترونیکی خود جهت پیادهسازی سیستم هوشمندی تجاری میباشد. این تحقیق به دنبال یافتن شاخصهای مناسب برای بررسی آمادگی الکترونیکی بمنظور پیاده سازی سیستم هوشمندی تجاری و نیز ارزیابی این شاخصهای آمادگی الکترونیکی، در شرکت بهداشت کار نوین میباشد. برای رسیدن به چنین هدفی با استفاده از مدلهای موجود در زمینه ارزیابی آمادگی الکترونیکی و هوشمندی تجاری، عوامل اصلی که در آمادگی الکترونیکی برای پیادهسازی هوشمندی تجاری موثر هستند، استخراج شد و از طریق پرسشنامه برای 80 نفر مدیران و کارمندان شرکت بهداشت کار نوین فرستاده شد که 75 پرسشنامه برگردانده شد. سپس از آزمون T-Test برای تست فرضیات اصلی و فرعی استفاده شد. برای اولویت بندی شاخصها و عوامل از آزمون فریدمن استفاده گردید. در مرحله بعدی از میانگین موزون جهت تعیین وزن شاخصها و عوامل استفاده گردید. در نهایت وضعیت آمادگی شرکت بهداشت کارنوین در ابعاد مختلف مشخص شد و بر اساس وضعیت آن پیشنهاداتی به شرکت ارائه شد.
- Abstract
- ندارد