عنوان پایان‌نامه

تجزیه و تحلیل نیازهای اطلاعاتی برای سیستم هوشمندی تجاری مورد: صنعت پخش محصولات بهداشتی کودکان



    دانشجو در تاریخ ۰۳ مهر ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تجزیه و تحلیل نیازهای اطلاعاتی برای سیستم هوشمندی تجاری مورد: صنعت پخش محصولات بهداشتی کودکان" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 46494
    تاریخ دفاع
    ۰۳ مهر ۱۳۸۹
    استاد راهنما
    امیر مانیان

    فناوری‌های نوین با سرعتی سرسام‌آور در حال پیشرفت هستند، به طوری که جوامع به صورت عام و بازار به صورت خاص با شتابی وصف‌ناپذیر به دنبال ترفند‌هایی می‌گردند که بقای‌شان را در این عرصه آشفته و متلاطم تضمین کنند. برای اینکه بتوان پا به پای رقبا باقی ماند یا شاید بسختی و با مهارت بسیار بتوان یک قدم از آنها پیش گرفت، می‌بایست بر فناوری‌های جدیدی مانند هوشمندی تجاری در کسب و کار تسلط داشت. همانطور که انتظار می‌رود اولین مرحله از طراحی چنین سیستمی تشخیص نیازهای اطلاعاتی است به گونه‌ای که اطلاعاتی که هوشمندی تجاری در اختیار ما قرار می‌دهد مبتنی بر واقعیات جاری و نیازهای مشتریان باشد. در این پژوهش برای رسیدن به چنین هدفی با بررسی تاریخچه هوشمندی تجاری و تعریف آن ، زوایای گوناگون هوشمندی تجاری روشن گردید. سپس به طور خاص جنبه‌های تجزیه و تحلیل نیاز‌های اطلاعاتی چنین سیستمی بررسی شد و عوامل موثر بر کارایی و اثر بخشی نیازهای اطلاعاتی سیستم هوشمندی تجاری در صنعت پخش محصولات بهداشتی کودکان تعیین گردید، و از طریق پرسشنامه برای 87 نفر مدیران ارشد و میانی پنج شرکت فرستاده شد و 80 نفر از آنها به پرسشنامه پاسخ دادند. سپس از آزمون T-Test برای تست فرضیات اصلی و فرعی استفاده شد. برای اولویت بندی شاخص‌ها و عوامل از آزمون فریدمن استفاده گردید. در نهایت به تجزیه و تحلیل نیازهای اطلاعاتی سیستم هوشمندی تجاری در صنعت پخش محصولات بهداشتی پرداخته شد. و بر اساس این تجزیه و تحلیل پیشنهاداتی ارائه شد.
    Abstract
    ندارد