عنوان پایان‌نامه

بررسی علل نارضایتی بیمه گذاران بیمه بدنه پس از وقوع حادثه در شرکت سهامی بیمه ایران وارائه راهکارهای مناسب



    دانشجو در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی علل نارضایتی بیمه گذاران بیمه بدنه پس از وقوع حادثه در شرکت سهامی بیمه ایران وارائه راهکارهای مناسب" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 46801
    تاریخ دفاع
    ۱۵ مهر ۱۳۸۹
    دانشجو
    فرهاد پرتوی
    استاد راهنما
    سیدابوالقاسم میرا

    بقاء در بازار رقابتی کنونی مستلزم حفظ مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید است و برای دستیابی به این هدف ، تنها ابزار موثر و مهم ایجاد رضایتمندی در بین مشتریان و ارائه خدمات بهتر نسبت به سایر رقبا می باشد . به منظور افزایش سطح رضایتمندی در بین بیمه گذاران و مشتریان ، شناخت عواملی که در واقع ریشه نارضایتی و شکایت آنها می باشند بسیار مهم است . چرا که ابتدا باید مشکل شناخته شود سپس راه کارهای مناسب برای رفع مشکل پیشنهاد گردد . در این تحقیق به منظور شناسایی عوامل موثر بر سطح رضایتمندی بیمه گذاران بیمه بدنه که دچار حادثه می شوند از دو روش استفاده شده است : 1. پرسشنامه چند گزینه ای واخذ نظرات بیمه گذاران 2. مصاحبه با کارشناسان ارشد بیمه ایران مکان تحقیق در تهران و شعبه تخصصی ممتاز غرب بیمه ایران انتخاب گردید و علت این انتخاب ، بالا بودن حجم عملیات این شعبه در زمینه بیمه بدنه و تنوع مشتریان این شعبه بوده است . از آنجائیکه تعداد پرونده های خسارت بدنه مورد رسیدگی در این شعبه در سال 88 حدود 14.000 فقره بوده است لذا جامعه مورد تحقیق نا محدود محسوب می گردد و حجم نمونه مورد نیاز جهت بررسی در تحقیق حاضر باتوجه به روشهای آماری 270 نفر محاسبه گردید . در نهایت به منظور آزمون فرضیه ها ی تحقیق از روش همبستگی پیرسون و نرم افزار Spss استفاده گردید. پس از پایان تحقیقات میدانی و آزمون فرضیه های تحقیق مشخص گردید که عواملی که موجب کاهش سطح رضایتمندی بیمه گذاران بیمه بدنه در بیمه ایران گردیده اند به شرح زیر می باشند : 1. عدم ارائه اطلاعات کافی و صحیح به بیمه گذاران بیمه بدنه در زمان صدور بیمه نامه ، در زمینه شرایط عمومی بیمه نامه بدنه و اقدامات لازم و مدارک مورد نیاز در زمان وقوع حوادث مورد تعهد بیمه نامه . 2. وجود کسورات قانونی نظیر فرانشیز و استهلاک و تتمه حق بیمه در شرایط عمومی بیمه نامه که موجب می گردد بخشی از خسارت برآورد شده ، در زمان تسویه خسارت کسر گردد . 3. طولانی بودن فرایند پرداخت خسارت .
    Abstract
    ندارد