بررسی وضعیت مشتری مداری در هتل های ۵ ستاره شهر تهران
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 46333
- تاریخ دفاع
- ۱۵ اسفند ۱۳۸۸
- دانشجو
- مهرناز شه پرست
- استاد راهنما
- محمد حقیقی
- چکیده
- چکیده امروزه در بسیاری از کشورهای جهان بخش مهمی از تولید ناخالص ملی مربوط به بخش خدمات است و طبق نظر انجمن جهانی سفر و گردشگری (WTTC) هتلداری و گردشگری بزرگترین صنعت دنیاست که 11% از تولید ناخالص ملی جهان را به خود اختصاص میدهد . یکی از عناصر مهم در توسعه این صنعت مساله مشتری مداری و نحوه برخورد با مشتریان میباشد. در این مقاله به بررسی وضعیت مشتری مداری در هتل های پنج ستاره شهر تهران پرداخته و نقاط ضعف و قوت را طرح و در خاتمه پیشنهاداتی جهت بهبود در صورت نیاز ارائه میشود. وضعیت مشتریمداری در هتلهای 5 ستاره شهر تهران از دید مشتریان مناسب بوده و همچنین بین آموزشهای ضمن خدمت و ایجاد گرایش مشتریمداری در این هتلهارابطه وجود دارد. با افزایش آموزش های ضمن خدمت برای کارکنان، مشتری مداری آنها نیز افزایش می یابد.
- Abstract
- ندارد