بررسی انتظارات مصرف کننده از محصولات گلرنگ (مایعات لباسشویی)و نقش هریک در تصمیم گیری خرید
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 49139
- تاریخ دفاع
- ۰۹ شهریور ۱۳۸۹
- دانشجو
- یلدا مفیدی عالی
- استاد راهنما
- محمد حقیقی
- چکیده
- چکیده: گسترش وافزایش رقابت تحولات بسیاری را در نگرش سازمانها به مصرف کننده ایجاد نموده است وآنان را به اهمیت مصرف کننده نهایی ودرنهایت عواملی که سبب خرید بیشتر به وسیله آنان مینماید، جلب می کند. بنابراین این تحقیق با هدف بررسی عوامل تاثیر گذار برتصمیم گیری مصرف کنندگان کالاهای شوینده (مایعات لباسشویی ) صورت گرفته است. در این تحقیق 6 فرضیه در قالب های : 1- قیمت محصول در تصمیم گیری خرید مصرف کننده محصولات گلرنگ (مایعات لباس شویی) اثردارد.2-کیفیت محصول در تصمیم گیری خرید مصرف کننده محصولات گلرنگ (مایعات لباس شویی) اثردارد3-معرفی محصول در تصمیم گیری خرید مصرف کننده محصولات گلرنگ (مایعات لباس شویی) اثردارد4-دسترسی آسان به محصول در تصمیم گیری خرید مصرف کننده محصولات گلرنگ (مایعات لباس شویی) اثردارد5-بسته بندی محصول در تصمیم گیری خرید مصرف کننده محصولات گلرنگ (مایعات لباس شویی) اثردارد6-خدمات پس از فروش محصول در تصمیم گیری خرید مصرف کننده محصولات گلرنگ (مایعات لباس شویی) اثردارد ،تعیین گردیده وبا استفاده از روش پرسشنامه مورد آزمون قرار گرفته است. جامعه آماری این تحقیق کلیه مصرف کنندگان مایعات لباسشویی در سطح تهران بوده که در سال 1388 وبااستفاده از فرمول کوکران برای جامعه نامحدود فوق تعداد 400 پرسشنامه توزیع وتعداد 106 پرسشنامه پر شده جمع آوری گردید.تجزیه وتحلیل اطلاعات بر مبنای پرسشنامه های فوق صورت گرفته است که از روش های ضریب همبستگی پیرسون وآزمون t استیودنت وبا بکارگیری نرم افزار spss صورت گرفته است.نتیجه نهایی این تحقیق نشان میدهد که بر مبناهای 6 فرضیه فوق قرار داشته واولویت بندی این فرضیات از نظر اکثریت مصرف کنندگان به ترتیب قیمت محصول-کیفیت محصول-بسته بندی محصول- خدمات پس از فروش – دسترسی آسان به محصول ومعرفی محصول میباشد.
- Abstract
- ندارد