عنوان پایان‌نامه

ارزیابی نقش سیاستهای تشویقی شرکتهای هواپیمایی در جهت پشبرد فروش خود از طریق دفاتر خدمات هوایی



    دانشجو در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارزیابی نقش سیاستهای تشویقی شرکتهای هواپیمایی در جهت پشبرد فروش خود از طریق دفاتر خدمات هوایی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی ارشد
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 46334
    تاریخ دفاع
    ۱۵ اسفند ۱۳۸۸
    دانشجو
    مژده مئوذنی
    استاد راهنما
    سیدرضا سیدجوادین

    چکیده عوامل متعددی نیاز به ترفیع و فعالیتهای تشویقی را مشخص می سازد از جمله افزایش فاصله فیزیکی بین تولیدکننده و مصرف کننده که خود باعث مشکل ارتباطات شده است و رقابت شدید بین منابع گوناگون و شرکتهای مربوط به یک صنعت که فشار زیادی بر برنامه های ترفیعی فروشندگان وارد آورده است. در بعضی از جوامع بزرگترین بخش هزینه های بازاریابی به برنامه های ترفیعی یا تشویقی اختصاص دارد. حتی در بسیاری از شرکتها هزینه کل ترفیعات و تشویقات بیش از هزینه های کل تولید است. در این تحقیق تلاش شده است تا به بررسی نقش سیاستهای تشویقی شرکتهای هواپیمایی در جهت ارتقا فروش خود از طریق دفاتر خدمات مسافرت هوایی پرداخته شود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- پیمایشی است. جهت آزمون فرضیه های تحقیق و بدست آوردن نتایج از نرم افزار SPSS و آزمون t استیودنت تک نمونه ای شده است. نتایج بدست آمده از آزمون فرضیات این پژوهش نشان داد که دادن کمیسیونهای تشویقی به دفاتر خدمات مسافرت هواپیمایی باعث افزایش فروش شرکتهای هواپیمایی می گردد. برقراری ارتباط صحیح و نزدیک بین شرکتهای هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی از طریق بازاریابان و دادن اطلاعات به موقع نیز در ارتقاء فروش شرکتهای هواپیمایی مؤثر است. همچنین فروش از طریق اینترنت باعث پایین آمدن فروش شرکتهای هواپیمایی توسط دفاتر خدمات مسافرت هوایی می گردد. اهداء بلیطهای مجانی و تخفیف دار و هدایای تبلیغاتی به دفاتر خدمات مسافرت هوایی نیز باعث افزایش فروش شرکتهای هواپیمایی می گردد. مهمترین سیاستها و فعالیتهای تشویقی موثر بر ارتقا فروش شرکتهای هواپیمایی از طریق دفاتر خدمات مسافرت هوایی به ترتیب اولویت عبارتند از: اهداء بلیطهای مجانی و تخفیف دار و هدایای تبلیغاتی، دادن کمیسیونهای تشویقی، برقراری ارتباط صحیح و نزدیک بین شرکتهای هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی از طریق بازاریابان و دادن اطلاعات به موقع، و فروش از طریق اینترنت.
    Abstract
    Abstract Several factors clarify the need to promote and persuasive activities, including increase the physical distance between producer and consumer that it causes some problems in communication and also causes severe competition between different sources and companies related to an industry which imposed much pressure on vendors' promotion programs. In some communities, the largest part of marketing expenses is allocated to promote or persuasive programs. Even in many companies, total cost of promotional and persuasive programs exceeds the total costs of production. This study has tried to investigate the role of persuasive policies of the airline Companies to improve their sales through airline service offices. The purpose of this research is practical and its nature is descriptive - survey. To test the research hypotheses and to obtain the results, SPSS software and t Student-test have been single-sampled. The hypotheses testing results showed that giving the promotional commissions to Air Travel Service Agencies increases the sales level in the airlines companies. Proper and close communication between the airlines Co. and air travel Service Agencies by marketers and timely information are effective for sales promotion. Also Internet sale decreases sales level of the airlines by air travel Service agencies. Providing free and discounted tickets and promotional gifts to air travel Service agencies also increases the sales level in airlines Companies. The most important and effective promotional policies and activities on sales promotion through the air travel Service agencies include respectively: Giving free and discounted tickets and promotional gifts, Giving promotional commissions, Establishing proper and close communication between airlines companies and air travel agencies by marketers, Giving timely information and finally Internet sales. Key words: marketing, persuasive policies, air travel Service agencies, sales promotion