مطالعه خوانش مخاطبان امریکائی از فیلمهای ضد اسلام هالیوود
- رشته تحصیلی
- مطالعات فرهنگی ورسانه
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 46972;کتابخانه دانشکده علوم اجتماعی شماره ثبت: رس 4135
- تاریخ دفاع
- ۰۲ مرداد ۱۳۸۹
- دانشجو
- نیلوفر هومن
- استاد راهنما
- حمید عبداللهیان
- چکیده
- هدف این پایان نامه کسب شناخت از نحوه خوانش مخاطبان آمریکایی از فیلم های ضد اسلام هالیوود است. در این تحقیق با به کارگیری نظریه دریافت (با اتکا به آراء گادامر) و نظریه شرق شناسی ادوارد سعید، به تحلیل خوانش پاسخگویان پرداخته شده است. در این رابطه 22 پاسخگو در بخش مصاحبه آنلاین ناهمزمان و 10 پاسخگو در بخش مصاحبه آنلاین همزمان به عنوان جامعه نمونه در تحقیق شرکت کردند. تحلیل نتایج نشان داد که مخاطبان آمریکایی تحت تأثیر عوامل متعددی دست به خوانش فیلم ها می زنند و بنابراین خوانش های یکسانی از فیلم ها ندارند. همچنین نتایج نشان داد که هالیوود منبع معرفتی قدرتمندی برای شناساندن مسلمانان و مذهب اسلام برای آمریکایی ها به شمار نمی رود و با وجود قدرت برتری که در زمینه های فنی و تصویری دارد، نتوانسته اعتماد کامل مخاطبان خود را نسبت به تصاویری که از مسلمانان ارائه می دهد، جلب کند.
- Abstract
- Abstract: This dissertation is concerned with American Audiences’ reading of Hollywood anti-Islam movies. Reception Theory (Based on Gademer's idea) and Edward Said's theory of Orientalism have been employed to evaluate audience reading. In this research 22 respondents attended the asynchronous online interview and 10 respondents attended simultaneous online interview as the sample of this study. The results of this study reveal that American audiences reading are affected by various factors so their readings of the movies are not similar. Besides findings show that Hollywood is not a powerful knowledge source presenting Islam and Muslims to Americans. Although Hollywood is powerful in technical and visual fields, it could not win the trust of the audiences about the images of Muslims that it presents.