عنوان پایاننامه
بررسسی و تبین ذهنیت فلسفی از دیدگاه رسمیت و بررسی رابطه آن با شیوه های تصمیم گیری مدیران مقطع ابتدایی آموزش و پرورش شهر بجستان در سال تحصیلی ۸۵-۱۳۸۴
- رشته تحصیلی
- تاریخ وفلسفه آموزش و پرورش
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 34347;کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی شماره ثبت: 1210ع
- تاریخ دفاع
- ۲۵ شهریور ۱۳۸۵
- دانشجو
- محمدحسن محمدی
- استاد راهنما
- افضل السادات حسینی دهشیری
- چکیده
- بررسی و تبیین ذ هنیت فلسفی با توجه به ابعاد سه گانه آن یعنی جامعیت ،تعمق ، انعطاف پذیری از دیدگاه اسمیت و بررسی تأثیر آن بر شیوه تصمی م گیری مدیران مقطع ابتدایی آموزش و پرورش شهر بجستان به عنوان هدف اصلی این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است. که ذهنیت ( N = جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران م دارس ابتدایی شهر بجستان ( 34 فلسفی آنها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته ذهن فلسفی مورد سنجش قرار گرفته و برای این منظور از روش سر شماری استفاده شده است برای تعیین شیوه تصمی م گیری مدیران پرسشنامه مبتنی بر نظریه وروم ویتون مبنای عمل قرار گرفته است .این پرسشنامه روی 117 نفر از پرسنل مدارس ابتدایی که به روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شده اند اجرا شده است 0داده های جمع آوری شده با استفاده از آزمونهای مدیرانی که از سبک تصمی م گیری » : آماری تحلیل ویافت ه های تحقیق نشان داده اند که مشارکتی استفاده می کن ن د به طور معنی داری از ذهن فلسفی بالاتری نسبت به معذالک این تفاوت بین « مدیرانی که سبک آمرانه را اتخاذ کرد ه اند برخوردار بوده اند مدیرانی که سبک مدیریتی مشارکتی را اتخاذ کرده اند با مدیرانی که روش مشورتی را استفاده کرده اند معنی دار نشده است . و بین روش آمرانه ومشورتی نیز نتیجه مشابهی حاصل شده است .
- Abstract
- Studying about the philosophical mindedness of primary schools Administrators of Bajestan education and their relation with decision making style , is initial purpose for this regard mental characteristics comprehensive and penetration and flexibility , of the sample assesses by the philosophical mindedness questionnaire (n=34) For appraising of how people make various decisions the vroom and yetton questionnaire is used the sample assesses (117 persons) are the (personnel) of Bajestan education that have been chosen via quote sampling after gathering and analyzing the data with the help of statistical testings , we get to the point that, those managers using a participative style of decision making are talented with philosophical mind much more significantly than thoese who establish , a kind of monopoly and dictatorship in decision making However this difference is not significant at all bettween those managers who prekr participative way of management and those with consultive method there is also the same evaluation bettween those with participative and consultive tendency which shose an overlap bettween participative and consultive attitudes and consultive and dictotorial approoches respectively.