بررسی ارتباط یکپارچه برند (IBC ) ال جی در شرکت مادیران
- رشته تحصیلی
- مدیریت اجرایی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 00307;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 47904
- تاریخ دفاع
- ۲۷ بهمن ۱۳۸۹
- دانشجو
- سعیده قاسمی
- استاد راهنما
- حسین خنیفر
- چکیده
- در قرن بیست و یکم، فرآیند مشتری گرایی در کانون همه فعالیت ها قرار می گیرد و هدف تمامی کارکنان سازمان، جلب خشنودی و برآورد نیازها و خواسته های مشتری است. از این رو، در قلب راهبردهای موفقیت آمیز ارتباطات یکپارچه بازاریابی و ارتباطات یکپارچه سازمانی، موضع یابی برندهای محصولات یا برند سازمان در ذهن مشتریان و ذینفعان به گونه ای صورت می گیرد که جزء کلیدی راهبرد تجاری شوند. این بدین معناست که سازمان باید از فرآیند تصمیم گیری مشتریان و ذینفعان آگاهی یابد تا پیام هایش بر اساس رویکرد بیرون به داخل، یعنی آنچه مشتریان و ذینفعان می خواهند بشنوند استقرار یابند، نه آنچه سازمان می خواهد بگوید. بنابراین، رنسانس جدید بازاریابی این است که مشتریان و ذینفعان کی (چه زمانی) و کجا پیام های برند را می خواهند بشنوند. لذا ارتباطات یکپارچه برند، یک پارادایم جدید بسیار قدرتمند می باشد. به وسیله ارتباطات از طریق برند، نام تجاری به عنوان مکانیزمی جهت درگیر نمودن خریدار و فروشنده در یک رابطه صادقانه طولانی مدت عمل می کند. نوع ترکیب میان ابزارهای ارتباطاتی برند از یک شرکت به شرکت دیگر و بر اساس گروههای مختلف مشتریان متفاوت است. پس بازاریاب ها باید ابتدا مشتری را درک کنند و سپس برنامه ای برای بدست آوردن بهترین مشتریان در زمان و مکانی که برندها و پیام ها بیشترین تناسب را دارند، تدوین کنند. لذا در این پژوهش به بررسی ارتباطات یکپارچه برند ال جی در شرکت مادیران پرداخته شده است. به منظور بررسی این مهم، از مدلی پیشنهادی با 2 مولفه اصلی تحت عناوین ارتباطات برند در سازمان و پاسخ های مشتری توسط بیست متغیر موثر در سطح مشتریان و پنج متغیر در سطح مدیران برند ال جی در شرکت مادیران مورد سنجش قرار گرفت. بر این اساس شش فرضیه در قالب هدف اصلی تحقیق که بررسی ارتباطات یکپارچه برند ال جی در شرکت مادیران می باشد مورد بررسی قرار گرفت. از آزمون های ناپارامتریک کای دو، دوجمله ای و آزمون علامت جهت سنجش و تایید یا عدم تایید این فرضیات استفاده شد. جهت جمع آوری داده های مورد نیاز تحقیق از مدیران و مشتریان مورد مطالعه، پرسشنامه ای متفاوت برای هر گروه با استفاده از طیف لیکرت هفت گزینه ای طراحی شد که روایی و پایایی آن با تصدیق نخبگان و آلفای کرونباخ 0.973 برای پرسشنامه مشتریان و 0.723 برای پرسشنامه مدیران مورد تایید قرار گرفت. جامعه آماری این تحقیق همان گونه که عنوان شد در دو سطح مدیران برند ال جی در شرکت مادیران و مشتریان عمده (شهر تهران) این برند ظرف شش ماه گذشته در بانک اطلاعات مشتریان این شرکت در نظر گرفته شد. در سطح مدیران تمامی اعضای جامعه به تعداد 21 نفر مورد پرسش قرار گرفتند. در سطح مشتریان از نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد و 279 مشتری مورد پرسش قرار گرفتند. فرضیات این تحقیق به تفکیک مورد آزمون قرار گرفتند و تمامی فرضیات همگی در سطح اطمینان 95 درصد تایید شد. واژگان کلیدی : نام و نشان تجاری، ارزش نام و نشان تجاری، وفاداری، تداعی علائم، تصویر نام و نشان تجاری، نگرش به نام و نشان تجاری، توسعه نام و نشان تجاری، ارتباطات، ارتباطات یکپارچه برند
- Abstract
- Abstract In the 21 century, customers are the focus of all activities. And consumers' satisfaction is the goal of all people who work in an organization. So, in integrated marketing communication strategies and integrated organizational communications, brand positioning in customer's memory is the key of successful business strategies. This means that an organization should aware of the customers' decision making process to set its messages based on the customers' need. Not just setting them based on the things that organization wants to say. Therefore integrated brand communication is a powerful paradigm. By communication via a brand, brand acts as a mechanism to involve customers and sellers in a long honest relationship. The mixture of brand communication tools is different from one company into another and also is different based on the different customers. So, first of all marketers should understand consumers. Then set a plan to attain best customers based on the cooperation between that mentioned brand and its messages in different times and places In this research we studied LG integrated brand communication in Maadiran. To do this survey, we suggested a conceptual model with two main concepts (Brand communication in an organization and Customer response) which used 20 variables among consumers and 5 variables among LG managers in Maadiran to evaluate those mentioned concepts. Based on this 6 assumptions in the frame of survey's main goal are studied. We used non parametric tests such as Chi square test, Binomial and Sign test for evaluation. To gather data among customers and managers, a unique questionnaire is prepared to each group with confirmed validity and reliability by masters. The Cronbach's Alpha is 0.973 to customers and 0.723 to managers. The nations of this research are LG managers in Maadiran and main LG customers at Tehran during the last six month. All of LG managers at Maadiran answered the questions and we gathered 21 questionnaires completely. Among customers, we used simple sampling and 279 people answered. We test all assumptions. The results show that all of them in 95% certainty are confirmed Key words: Brand, Brand equity, Loyalty, Brand recall, Brand image, Brand development, Customer's attitude to brand, Internalize the brand, Communication and Integrated Brand Communication (IBC)