عنوان پایان‌نامه

طراحی و ارزشیابی عملکرد کارکنان پژوهشکده بیمه بر اساس ارزیابی ۳۶۰ درجه



    دانشجو در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "طراحی و ارزشیابی عملکرد کارکنان پژوهشکده بیمه بر اساس ارزیابی ۳۶۰ درجه" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه پردیس قم شماره ثبت: 00332;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 48443
    تاریخ دفاع
    ۲۷ بهمن ۱۳۸۹
    دانشجو
    حسن مرادی
    استاد راهنما
    حمید زارع, حسین خنیفر

    چکیده مشکلات موجود در نظام های ارزیابی سنتی ( مبتنی بر نظرات یک ذینفع و آن هم مقام مافوق) از یک طرف و منافعی که ارزیابی های نوین و جامع ( مبتنی بر نظرات چند ذینفع یا 360 درجه ای) از طرف دیگر به شرکت هامی رسانند، باعث شده است که به کارگیری روش بازخور ( ارزیابی) 360 درجه مورد توجه گسترده شرکت های پیشرو جهانی قرار بگیرد. در این پایان نامه ، پس از بررسی مختصر ادبیات موضوع، در یک پژوهش میدانی در پژوهشکده بیمه که با هدف ارزیابی شایستگی های مدیران به روش ارزیابی 360 درجه انجام شده اطلاعات مرتبط با ارزشیابی شایستگی های مدیران بوسیله پرسشنامه استاندارد شرکت و مؤسسه آر. ای . برون از دیدگاه های خود ارزیابی ، ارزیابی نیروهای تحت سرپرستی ، ارزیابی مدیران مافوق و ارزیابی مشتریان و همکاران گردآوری شده است . ضریب آلفای کرونباخ برای اثبات پایایی پرسشنامه در شرکت بیمه 812/ محاسبه شده است. پرسشنامه در ارتباط با ارزیابی شایستگی های اصلی مدیران یعنی ، شش شایستگی مدیران شامل " ذهنی " ، " شخصیتی "، " ارتباطی "، " رهبری و مدیریت " ، " حصول نتیجه " و " شایستگی های مکمل " در قالب 25 سوال طراحی شده است . به کارگیری "روش تحلیل واریانس یک عامله " اختلاف معنادار بین نتایج ارزیابی این چهار ذینفع را در سطح اطمینان 95 درصد تأیید می کند و لذا با توجه به این یافته، لزوم اجرای ارزیابی های360 درجه ای در سازمان ها به علت اینکه مدیرا ن رفتارهای متفاوتی را در مقابل هرذینفع از خود نشان می دهند، تأکید می شود. تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از این پژوهش منجر به گروه بندی نظرات هر یک از گروه های ارزیابی گردید که براساس این گروه بندی ها میزان تفاوت بین هر یک از نظرات مشخص گردید.
    Abstract
    Abstract Problems in the traditional evaluation system (based on your comment, and a beneficiary of it a superior officer) in one hand and the interests of new and comprehensive evaluation (based on multi-stakeholder opinions or 360 degree) from other companies that carry , has led the way using feedback (assessment) about 360 leading companies world wide attention placed. In this thesis, the clay after the brief literature, a single field research in the Insurance Institute to evaluate the merits of managers to do a 360 degree assessment methods related to information management competencies assessed by standard questionnaire from REBrown Co and Associate Company views of self-assessment, evaluation under the supervision of forces, assess and evaluate clients superior managers and colleagues are gathering. Cronbach's alpha reliability coefficient for the questionnaire proved Insurance Company /812 has been calculated. Competency assessment questionnaire in relation to the original directors, six managers, including merit "subjective," "personality", "communication", "leadership," "achieve results" and "complementary competencies" in the form of 25 questions designed . Application "analysis of variance an agent" of statistically significant difference between the evaluation of these four stakeholders in the level of 95 percent approved and that Therefore, these findings need to implement assessment 360 degree in organizations Because Management show behaviors different in front of each comment, The Analysis of finding of this research led to grouping ideas of every one of assessment groups that in basis of this grouping, show the rang of different between one of the ideas.………………………………………..………………………………………... Keywords: assessment, function, 360 degree assessment, competence