بررسی رابطه آموزش های بلند مدت وکارایی کارکنان دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره)
- رشته تحصیلی
- مدیریت دولتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 62743
- تاریخ دفاع
- ۱۹ اسفند ۱۳۸۸
- دانشجو
- بابک افراسیابی
- استاد راهنما
- علی نقی امیری
- چکیده
- چکیده: در عصری که به انفجار دانش و اطلاعات لقب گرفته و توسعه دانش و تکنولوژی رشد شتابانی دارد، آموزش منابع انسانی نمیتواند نسبت به این تحولات بیتفاوت بماند. نگاه عمیقتر به رسالت تعلیم و تربیت زمانی آشکارمی شودکه ،انسان بتواند تحت تاثیر آن به پرورش ابعاد گوناگون شخصیتی و استعدادهای ارزشمندخود به پردازد، و زمانی استعدادهایش محقق و شکوفا میشود که همه ابعاد معنوی، جسمی مورد توجه قرارگیرد. واضح است که هدف آموزش و پرورش معنادار نمودن یادگیری و آموزش در زندگی انسان ها و فراتر از یادگیری، بازسازی شخصیت و توانمندی های منابع انسانی می باشد، تا آموزش به فرهنگ توسعه انسانی تبدیل شود. برخی از صاحبنظران نقل می کنند که دانش بشری هر پنج سال یک بار دو برابر افزایش می یابد و این افزایش همه چیز را در حال تغییر و تحول قرار می دهد . پس چگونه می توان منابع انسانی یک سازمان را با این تغییر و تحولات آشنا نکرد؟ بدیهی است در صورت بی توجهی به امر آموزش کارکنان، سرنوشت و بقای سازمان به خطر خواهد افتاد. به همین علت در کشورهای پیشرفته امروزی معمولا نیروی انسانی حداقل هر سال یکبار به کلاس آموزش می روند. حیات سازمان تا حدود زیادی بستگی به مهارتها و آگاهیهای مختلف کارکنان دارد. لذا، در سالهای آغازین هزاره سوم بیشتر سازمانها سعی دارند که سهم بیشتری از تجارت جهانی را به خود اختصاص دهند. برای نیل به این هدف باید بتوانند توان رقابت پذیری خود را افزایش دهند و این امر جز از طریق ارتقای کارآیی و بهرهوری منابع انسانی خود امکان پذیر نخواهد بود. لذا در این رساله تاثیر آموزش های بلند مدت بر افزایش کارآیی کارکنان دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) مورد بررسی قرار گرفت که نتایج تحقیق حاکی از تایید فرضیه اصلی تحقیق یعنی رابطه بین این آموزش ها و افزایش کارآیی بود و فرضیات فرعی تحقیق نیز تایید شدند و در پایان پیشنهاداتی کاربردی برای دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره ) و منابع انسانی آن ارائه می گردد.
- Abstract
- دارد