عنوان پایاننامه
ارزیابی کیفیت خدمات پردیس کیش دانشگاه تهران از منظر دانشجویان با استفاده از مدل مقیاس کیفیت خدمات سرور اف.
- رشته تحصیلی
- MBA
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی ارشد
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 949;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 55872
- تاریخ دفاع
- ۲۸ بهمن ۱۳۸۹
- دانشجو
- گلسا صدری
- استاد راهنما
- سیدرضا سیدجوادین
- چکیده
- اندازه گیری کیفیت خدمات در تعیین سطح و ارتقای کیفیت سازمانهای خدماتی از جمله دانشگاه ها بسیار مؤثر است. به گفته بری، کیفیت خدمات عامل متمایز کننده و قدرتمند ترین اسلحه رقابتی است که بسیاری از سازمان های خدماتی رهبر در اختیار دارند. در حقیقت ارائه خدمات برتر از طریق حفظ کیفیت بالا، پیش نیاز موفقیت سازمان های خدماتی به شمار می رود. (Kandampully, 1998) در این پژوهش به منظور سنجش میزان کیفیت خدمات پردیس کیش دانشگاه تهران از منظر دانشجویان، از یک مدل معتبر جهانی با عنوان مقیاس کیفیت خدمات استفاده شده است تا شناخت بهتری از وضعیت فعلی ارائه خدمات حاصل شود. برای سنجش کیفیت خدمات مقیاس ها و ابزارهای مختلفی ارائه شده است و یکی از شناخته شده ترین آنها سروپرف می باشد که توسط تیلور و کرونین ارائه شده است. این مقیاس دارای پنج بعد شامل عوامل محسوس، قابلیت اعتبار، پاسخگویی، اطمینان و همدلی است؛ که مجموعاً شامل 22 شاخص می باشد.این تحقیق از نوع توصیفی و از نظر روش گردآوری اطلاعات از شاخه پیمایشی می باشد. به منظور محاسبه ی ضریب پایایی شاخص های مورد سنجش در پژوهش از روش آلفای کرونباخ استفاده شده که 01/94% بدست آمده و نشان دهنده ی پایایی پرسشنامه است. در پایان با تجزیه وتحلیل های آماری، پیشنهادهایی ارائه شده تا پردیس کیش دانشگاه تهران بتواند بر این اساس سیاستهای لازم را جهت بهبود وضعیت موجود ارائه خدمات تبیین نماید.