عنوان پایان‌نامه

تصویر سازی های هزار و یک شب



    دانشجو در تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۸۶ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تصویر سازی های هزار و یک شب" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    ارتباط تصویری
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 7842;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 41799
    تاریخ دفاع
    ۲۷ تیر ۱۳۸۶
    دانشجو
    گلناز قهوئی
    استاد راهنما
    محمدعلی بنی اسدی

    این تحقیق مربوط به تصویر سازی برای داستانهای هزار و یک شب است. این داستانها دستمایه کامل و جامعی برای خلق فضاهایی شرقی در اختیار می گذارند، فضاهایی که وجه تخیلی و ماورایی بودن رویدادها در شکل گیریشان اهمیت اساسی دارند. به منظور خلق چنین فضاهایی، مبنای کار خود را بررسی تأثیر شرق بر آثار اوژن دلاکروآ و هانری ماتیس قرار دادم. دو نقاش مذکور در دوره ای از فعالیت هنری اشان مانند بسیاری دیگر از نقاشان اروپایی تحت تأثیر شرق، دست به خلق آثاری زدند. در بررسی های تئوریک آثار دلاکروآ، تأثیرات شرق بر آنان تاثیراتی عنوان می شود که در نتیجه اوضاع جاری آن دوره فرانسه و دیدگاههایی که نسبت به شرق تبلیغ می شده، شکل گرفته است و در نهایت آنچه ما در آثار او شاهد هستیم خلق فضاهای شرقی با تکیه بر موضوعات و رویدادهای شرقی است. شکل دیگری از تأثیری پذیری که سلیقه شرقی در تبادل عمیق تری با آثارش نسبت به نقاشان هم دوره¬اش وجود دارد را در آثار هانری ماتیس بررسی کردم و در آخر برای خلق فضاهای داستانی هزار و یک شب، بررسی آثار دلاکروآ به لحاظ فرمی و آثار ماتیس از نظر رنگی الهام بخش پروژه عملی من شد.
    Abstract
    The following thesis is based on illustration for some stories from "One Thousand and One Night". These stories provided me with a thoroughgoing and rich range of motifs to reproduce an "orient" to which imagination and magic are predominant. Not to have a partial perspective, I decided to examine orient from two European painters; Eugene Delacroix & Henri Matisse point of view. The two mentioned 0painters were influenced by orient in a certain period of their career. Delacroix is decided to be influenced by the political events of France of that time and what was propagated as "orient" by colonizer. Another form of Orientalism, but this time in a deeper sympathy with Orient, was detected in Henri atisse. Finally my practical project was inspired by Delacroix from the point of view of form and Matisse from the point of view of color.