عنوان پایان‌نامه

بهارستان هنرمندان کرمان



    دانشجو در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بهارستان هنرمندان کرمان" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مهندسی معماری
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 8161
    تاریخ دفاع
    ۲۸ بهمن ۱۳۸۸

    بهارستان ملهم از معنی بهار و سرآغاز دوباره و رویشِ مجدد از دل خاک، مکانی است برای آنکه تن هنرمند در آن بیارامد و هنرِ وی در آن به حرکت درآید، ملهمِ هنرِ دیگری باشد، مروجِ فرهنگی و مربیِ نوجـوی هنردوستی. بهارستانِ هنرمندان مجموعه ای فرهنگی- هنری است، در کنارِ آرامگاهِ هنرمندان و پاتوقی دوستانه برای آنکه فرهنگِ سرزمینمان را تداوم بخشد. در این سیر ، ابتدا به هنر و عرفان پرداخته و مطالعاتی در باب زیباییِ مطرح در هنر و شاخصه های فکری هنرمندانِ سنتی انجام و سپس معماریِ ایرانی بعنوان یک مفهوم، یک فضا، یک هندسه ، باغِ ایرانی و عناصر معماری و شهرسازی آن بصورت کلی و مـوردی مطالعـه شد. مطالعات موردی با رویکرد آرامگاه و فضاهای آرامگاهیِ کرمان و تفکــر در هندس? استفاده شده، انجام گشته و در فاز طراحی؛ اقلیمِ کرمان، تاریخ و فرهنگ آن مورد شناسایی قرار گرفت. زندگینام? هنرمندان و ایده هایی در جهت احیای هنر آنان بررسی شده و در نهایت پس از رایزنی های متعدد ، طراحی حاضر انجام شد.
    Abstract
    Baharestan, inspired by the meaning of Bahar (spring) and another start and growing from the earth’s heart, is a place where the artist’s body can rest and his art can become alive, inspire another art, extend a culture and train an art-lover novitiate. Baharestan-e-Honarmandan is a cultural-artistical complex, beside the artists’ graveyard, and a friendly resort, in order to continue our territory’s culture. In this excursion, it was first attended to Art and Theosophy, and studies about propounded beauty in Art and traditional artists’ biographies. And after that, Iranian Architecture was studied as a concept, a space and geometry, and Iranian garden and architectural and urban design components were studied generally and subjective. Subjective studies were done with the tendency towards Kerman graveyard and the geometrical thoughts used there. And in the design phase, Kerman’s climate, history and culture were recognized. Artists’ biographies and the ideas for making their art alive were studied and eventually after several consultations, this scheme has been designed.