عنوان پایان‌نامه

طراحی مدرسه شهروندی با رویکرد پایدار در رامسر



    دانشجو در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "طراحی مدرسه شهروندی با رویکرد پایدار در رامسر" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مهندسی معماری
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی
    محل دفاع
    کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 8145
    تاریخ دفاع
    ۲۸ بهمن ۱۳۸۸
    استاد راهنما
    قاسم مطلبی

    تغییر رویکرد مدرسه ی سنتی ومکتب خانه های قدیمی که صرف ارائه ی آموزش در آن مطرح بوده است، امری ضروری می نماید. جائیکه علی رغم نام بردن از "آموزش و پرورش" ، توجه چندانی به بخش پرورشی آن نمی شود و دانش آموز را در برابر سیل سنگین حفظ کردنیها محاصره و زندانی می کند، همواره باید راه حلی در جهت رشد و شکوفایی وی در نظر گرفت. اما چه بهتر است که در هنگام ارائه ی راهکار، خود بستر آموزشی نیز پتانسیل اجرایی و توانایی به ثمر رساندن آن راه حل ها را داشته باشد. بستری که علاوه بر آنکه کارکرد پرورشی به آن تزریق می شود، به خودی خود توانایی ایجاد و شکوفایی استعداد دانش آموزان را نیز داشته باشد . مدرسه ای که با طراحی جهت یافته ی خود امکان حضور شهروندان در ساعات غیر درسی را نیز بدهد تا با مشارکت جامعه و انجام جشنواره ها و بطورکلی ایجاد یک فضای زنده ی شهری امکان تزریق بخش پرورشی و راهکار های "آموزش غیر اجباری" را بوجود آورد. همانگونه که مسلم است قبل از هر تصور دیگر، مسئله ی پایداری این مدرسه مطرح می شود. بنایی در این مقیاس هنگامی به درستی کار می کند که از لحاظ اجتماعی، شهری، زیبایی شناسی و... به خوبی عمل کند . بنابراین رویکرد پایدار این مدرسه تنها در پایداری محیط زیستی آن خلاصه نمی شود و باید از هر جهت برای نسل های آینده نیز کارآمد و افتخار آفرین باشد تا به عنوان نقطه ی عطف یک محله ی شهری جایگاه خود را حفظ کند.