عنوان پایاننامه
ارائه چارچوبی برای مدلسازی بانکداری شرکتی در ایران
- رشته تحصیلی
- مدیریت بازرگانی - مدیریت سیاستگذاری بازرگانی
- مقطع تحصیلی
- دکتری تخصصی PhD
- محل دفاع
- کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72847;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 72847
- تاریخ دفاع
- ۱۴ آبان ۱۳۹۴
- دانشجو
- تینا باقری
- استاد راهنما
- علی دیواندری
- چکیده
- در این پایاننامه تلاش شده است تا در ابتدا با استفاده از ادبیات پژوهش ابعاد کلیدی چهارچوبهای مدلسازی کسب و کار شناسایی و سپس از طریق برگزاری جلسات مصاحبه ابعاد بااهمیت مدلهای کسب و کار در بانکداری شرکتی استخراج گردد. پس از شناسایی این ابعاد وضعیت بهینه و وضعیت موجود در هر بُعد مورد ارزیابی قرار گرفته است. همچنین با استفاده از دادههای حاصل از مصاحبه با مشتریان بزرگ حقوقی این بانکها، نکات محوری مدنظر مشتریان در هر بُعد نیز مورد پرسش قرار گرفته است تا در طراحی مدل بهینه کسب و کار برای هر بانک مورد استفاده قرار گیرد. در پایان با استفاده از رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری، چهارچوب پیشنهادی جهت افزایش اثربخشی و کارایی در فاز طراحی و پیادهسازی سطحبندی شده است و نحوه ارتباط ابعاد با یکدیگر تبیین گشته است.
- Abstract
- Implementing corporate banking by Iranian banks is an expensive and time consuming effort. Also the successful implementation commands wholesome changes in every part of the organization. Apart from that to control the integration of these efforts and to maintain an effective business model, the operational steps in transition from the past business model to the new one must be accompanied by a well designed framework. Thus in this research we seek to introduce a multilayered framework for designing corporate banking business models and we use Interpretive Structural Modeling (ISM) as a tool. As a result every bank will be able to have an optimized corporate banking business model in it’s own unique way, develop a prioritized transition plan and learn the dynamics of each business model element to explore the advantages.