عنوان پایان‌نامه

طراحی مدل اثر بازار مداری و اجرای ارتباطات بازاریابی یکپارچه ( IMC) بر عملکرد بازار در باشگاههای فوتبال لیگ حرفه ای



    دانشجو در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "طراحی مدل اثر بازار مداری و اجرای ارتباطات بازاریابی یکپارچه ( IMC) بر عملکرد بازار در باشگاههای فوتبال لیگ حرفه ای" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1280;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75537;کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی شماره ثبت: 1280;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75537
    تاریخ دفاع
    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    سیدنصراله سجادی

    امروزه، سازمان ها سعی در یافتن راه های اثربخش برای درک مشتریان به مزایای مصرف محصولات و خدمات، می-باشند و ارتباطات بازاریابی یکپارچه به این خواسته کمک می کند. بازاریابی ورزشی نیز به ارتباطات بازاریابی یکپارچه احتیاج دارد و یک روش اثربخش برای برند قوی در ورزش است. همچنین با ورود باشگاه های فوتبال به عرصه خصوصی در ایران، بر قوت و اهمیت وجود یک چنین مفهومی افزوده می شود. هدف از این تحقیق طراحی مدل اثر بازار مداری و اجرای ارتباطات بازاریابی یکپارچه (IMC)بر عملکرد بازار در باشگاه های فوتبال لیگ حرفه ای کشور بود. پرسشنامه بر روی مدیران عامل و کمیته بازاریابی باشگاه های لیگ حرفه ای فوتبال کشور توزیع شد که بعد از مراجعات فراوان 61 پرسشنامه دریافت شد. پژوهش حاضر از جمله پژوهش های غیر آزمایشی و از نوع همبستگی است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه اجرای ارتباطات بازاریابی یکپارچه و عملکرد بازار مایک رید(2005) و پارسافرد(1387) و پرسشنامه بازارمداری نارور و اسلیتر(1990) و قربانزاده (1388) می باشد که پس از تایید توسط تیم تحقیق، به منظور تجزیه و تحلیل ابزار های اندازه گیری و سؤالات آن، تحلیل عامل اکتشافی، روایی سازه (تحلیل عاملی تأییدی)، آزمون متوسط واریانس استخراج شده و ضریب آلفای کرانباخ و ضریب پایایی ترکیبی صورت گرفت. جهت تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها با استفاده از نرم افزار آماری Spss (22.0)، Smart-Pls 2 و به تناسب فرضیه های پژوهش از روش آماری ضریب همبستگی و معناداری آن و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق تاثیر بازارمداری و اجرای ارتباطات بازاریابی یکپارچه بر عملکرد بازار در باشگاه های فوتبال لیگ حرفه ای کشور را تایید کرد و در نهایت مدل ارائه گردید.
    Abstract
    Today, organizations do the best effort to find effective ways in which customers can understand advantages of consuming produts and services; IMC ,integrated marketing communications, can be productive to achieve that goal. Moreover, sport marketing also needs to the IMC that is a effective way for strong brand in sport. In addtion, there is more need to existance of such notion with entry of football clubs to the private domain. The purpose of this research is designing the model of the effect of market orientation and implementation of integrated marketing communications (IMC) on market performance in the professional League football clubs. The questionnaires was given to the excutive managers and also marketing commitees of the all mentioned football clubs that 61 filled questionnaires was recieved aftar repeated visits. Current study is Including non-experimental and correlational researchs. The present questionnaires, is based on questionnair of running IMC and market performance Reid, (2005) and Parsafard(2008) and questionnair of market orientation Narver and Slater(1990) and Ghorbanzade(2009), which after confirmation by the research team with the purpose of analysing of measurments tools and its questions, Exploratory factor analysis, Construct Validity (Confirmatory factor analysis), Average Variance Extracted, Average Variance Extracted (AVE), Cronbachs Alpha, Composite Reliability,is done. The inferential analysis of data using statistical software Statistica 8, SPSS (22.0), Smart-PLS2 and to fit the hypothesis he correlation coefficient and its significance and structural equation model was used. The results confirmed the effects of market orientation and implementation of integrated marketing communications (IMC) on market performance in the professional League football clubs and finally The model was presented.