عنوان پایان‌نامه

ارائه مدل مزیت رقابتی در خدمات تجاری دانش بنیان بر اساس نظریه قابلیت های پویا: مود مطالعه صنعت مشاوره مدیریت



    دانشجو در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارائه مدل مزیت رقابتی در خدمات تجاری دانش بنیان بر اساس نظریه قابلیت های پویا: مود مطالعه صنعت مشاوره مدیریت" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75079;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 75079
    تاریخ دفاع
    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    علی حیدری

    پژوهش حاضر با هدف ارائه مدلی برای عملکرد شرکت ‏های مشاوره مدیریت ایران از منظر تئوری قابلیت ‏های پویا انجام پذیرفته است. روش تحقیق آمیخته اکتشافی است و از دو مرحله تشکیل شده است. در مرحله نخست، از روش نظریه داده‏ بنیاد استفاده شده است. در این مرحله 17 شرکت مشاوره مدیریت مورد بررسی قرار گرفته ‏اند. هدف این بخش از تحقیق این بوده است که دریافته شود شرکت‏ های مشاوره مدیریت از طریق چه قابلیت ‏هایی و با چه فرآیندی قادر می ‏شوند در شرایط تغییرات محیطی مزیت رقابتی خود را حفظ کنند. مرحله دوم مطالعه ‏ای کمی با استفاده از مدل‏سازی معادلات ساختاری واریانس ‏محور است که داده ‏های حاصل از مدیران 97 شرکت در آن مورد تجزیه ‏و تحلیل قرار گرفته است. در این بخش تعمیم ‏پذیری یافته ‏های بخش کیفی (بخش اول) در نمونه ‏ای بزرگ‏تر بررسی شده است. نتایج تحقیق نشان می‏ دهد که در دوره تحولات محیطی عامل حفظ مزیت رقابتی در شرکت‏ های مشاوره مدیریت قابلیت‏ های پویای شرکتی هستند. با این‏ حال، قابلیت ‏های پویا به طور مستقیم بر عملکرد شرکت تأثیر نمی ‏گذارند بلکه از طریق متغیر میانجیِ قابلیت‏ های عملیاتی عمل می‏ کنند. به‏ علاوه متغیرهای قابلیت ‏های اعتمادساز و استراتژی شرکت رابطه میان قابلیت ‏های پویا و قابلیت ‏های عملیاتی را تعدیل می‏ کنند.
    Abstract
    ندارد