عنوان پایان‌نامه

استفاده از منابع تصویری برای آموزش مهارت های گفتاری زبان روسی برای زبان آموزان ایرانی



    دانشجو در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "استفاده از منابع تصویری برای آموزش مهارت های گفتاری زبان روسی برای زبان آموزان ایرانی" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    آموزش زبان روسی
    مقطع تحصیلی
    دکتری تخصصی PhD
    محل دفاع
    کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 2/1932;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74489;کتابخانه دانشکده زبانها و ادبیات خارجی شماره ثبت: 2/1932;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 74489
    تاریخ دفاع
    ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
    استاد راهنما
    سیدحسن زهرائی

    امروزه دستیابی به توانش زبانی اصلی ترین هدف فرایند آموزش زبان محسوب می شود. با توجه به اینکه دستیابی به توانش زبانی به عنوان اصلی ترین هدف آموزش با افزایش توانایی سایر مهارت های زبانی به خصوص صحبت کردن و درک سخن دیگران در ارتباط استو با درنظر داشتن این واقعیت که در زمان استفاده از منابع تصویری بیشترین تعداد ارگان های دریافتی درگیر هستند، می توان گفت که منابع تصویری می توانند در فرایند آموزش بسیار موثر می باشند. ارایه اطلاعات به صورت صوتی و تصویری به دریافت این اطلاعات کمک می کند. نتایج تحقیقات فیزیکی و روانشناسی نیز این تئوری را تایید می کنند. ما معتقد هستیم که استفاده از فیلم در فرایند آموزش زبان خارجی درایران می تواند به صورت موثر سطح کلاس ها را بالا ببرد. زمانی که زبان آموزان ایرانی فیلم های روسی را می بینند، آنها می توانند به صورت مستقیم ببینند که کاربران، زبان را چگونه و در چه شرایطی به کار می برند. زبان آموزان می توانند از طریق فیلم با فرهنگ و سنن کشور هدف آشنا شوند و کاربردهای گوناگون زبان در تعامل کاربران زبانی را درک نمایند. علاوه براین، اساتید با استفاده از منابع تصویری می توانند فضای زبانی را در کلاس شبیه سازی کنند. غرق شدن زبان آموزان در فضای زبانی مصنوعی می تواند زبان اموزان را به فعالیت بیشتر در کلاس درس علاقه مند سازد. تاثیر مثبت منابع تصویری بر افزایش انگیزه به عنوان موتور حرکتی هرگونه عمل انسانی در تحقیقات فیزیکی و روانشناسی اثبات شده است. ما در این رساله به بررسی نقش و جایگاه منابع تصویری در فرایند آموزش زبان های خارجی پرداخته ایم؛ معیارهایی برای انتخاب فیلم ها با توجه به ارزش های ایرانی و اسلامی تعریف شده است تا از بروز شوک فرهنگی جلوگیری شود. تلاش شده است تا برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن؛ متد کار با فیلم نیز تبیین شود. باید توجه داشت که استفاده از فیلم در فرایند آموزش زبان با بسیاری از فاکتورها در ارتباط است. ما در جریان مطالعات تمامی این فاکتورها را بررسی کردیم و بعد از آنالیز همه جانبه نتایج بدست آمده، توصیه هایی برای بهینه سازی فرایند آموزش زبان با استفاده از منابع تصویری ارائه شده است.
    Abstract
    ندارد