عنوان پایان‌نامه

تبیین استراتژی طراحی و توسعه محصول جدید با رویکرد نوآوری باز در شرکت ایران خودرو



    دانشجو در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "تبیین استراتژی طراحی و توسعه محصول جدید با رویکرد نوآوری باز در شرکت ایران خودرو" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    مدیریت بازرگانی
    مقطع تحصیلی
    دکتری تخصصی PhD
    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76399;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 76399
    تاریخ دفاع
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵

    پژوهش حاضر به دنبال تبیین استراتژی توسعه محصول جدید با رویکرد نوآوری باز در شرکت ایران خودرو به عنوان نماینده صنعت خودرو کشور با تکیه بر عملیاتی و اجرایی بودن آن و تعریف شاخص‌هایی که کمک به کنترل فرآیند و کمک به ورود محصولات موفق تر و کم ریسک تر به بازارمی نمایند، بوده است. فصل اول این تحقیق شامل معرفی کلیات تحقیق بوده و در فصل دوم، پیشینه و مباحث نظری تحقیق ارائه شده است. در فصل سوم جامعه آماری و روش تحقیق مورد استفاده در این تحقیق عنوان شده و در فصل چهارم داده های بدست امده از مبانی نظری تحقیق و از پرسشنامه های توزیع شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. در نهایت در این فصل نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل داده ها و فرضیات بررسی شده و پیشنهادات کاربردی به متولیان امر پیشنهاد می گردد. باتوجه به نتایج این تحقیق و مطابقت آن با فواید عینی به دست آمده در شرکتهای بزرگ می‌توان راهکارهای مناسبی را به متولیان سازمان های دولتی و غیردولتی ارائه داد.
    Abstract
    Competition increase in market, increasing growth markets, use and maturity of the rate of new technologies in material production and… are most important facts that lead organizations for keeping their growth, profitability, competition advantage gain to product and supply of new stuff. It’s clear that intensity of international competition necessitates manufacturing corporations think obsessively about sources assignment, and about management consequencely. This issue have significance for under development countries, such as Iran. Nowadays, car manufacture industry established in Iran over thirty years and apparently, knowledge and technology of car manufacture has been imported. However, car manufacturer companies can’t succeed in obtain and adjustment of knowledge as at the moment if government remove financial, commercial and customs supports, they will fail even in local market. Eventually, current study is looking for new product development strategy with the open innovation approach in Iran Khodro Company has been as a representative car industry relying on its operational and executable and the definition of indicators that help to control the process and help to enter more successful and less products. The first chapter consisted of introduction and overview of research. In the second chapter, backgrounds and theoretical research is presented. In the third chapter, statistics and research methodology which has used in this study, is presented and in the fourth chapter, the theoretical foundations of research and data using distributed questionnaires were analyzed. Finally, in this chapter analysis results of data and assumptions have reviewed and recommendations to the authorities have proposed. According to the results of this study and in accordance with the objective benefits obtained in large companies, appropriate solutions can be presented to government agencies and non-governmental authorities.