عنوان پایان‌نامه

ارائه یک چارچوب قابل باز پکربندی برای کاربردهای کد کردن ویدئو



    دانشجو در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "ارائه یک چارچوب قابل باز پکربندی برای کاربردهای کد کردن ویدئو" را دفاع نموده است.


    محل دفاع
    کتابخانه مرکزی پردیس 2 فنی شماره ثبت: E 2888;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73139;کتابخانه مرکزی پردیس 2 فنی شماره ثبت: E 2888;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 73139
    تاریخ دفاع
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
    دانشجو
    مریم مقدس
    استاد راهنما
    محمود رضا هاشمی

    امروزه استفاده از کاربرد های چند رسانه ای بر روی دامنه وسیعی از بستر های سخت افزاری در حال افزایش است. به دلیل محدودیت منابع پردازشی بر روی بعضی از تجهیزات ناگزیر از توزیع عملیات یک کاربرد چند رسانه ای بر روی ابر منابع پردازشی هستیم. کاربرد ها ی چند رسانه ای و بستر های سخت افزاری را می توان با کمک پارامتر های قابل تنظیم بر اساس توابع هدف و شرایط مسئله پیکر بندی نمود. همچنین از روش های مختلفی می توان برای نگاشت یک کاربرد چندرسانه ای بر روی ابری از تجهیزات استفاده کرد. کارهای انجام شده در زمینه نگاشت معمولا بخشی از ابعاد متغیر مسئله نگاشت را در نظر می گیرند. در حالیکه می توان از اطلاعات و ویژگی های قابل تغییر ابعاد دیگر مسئله برای رسیدن به نگاشتی بهتر استفاده کرد. برای یافتن ابعاد موثر در مسئله نگاشت ، در این رساله به بررسی جامع روش های نگاشت پرداخته ایم. با استفاده از روش شناسی تئوری زمینه ای توصیفی کلی از این روش ها بر روی ابری از منابع پردازشی ارائه کرده ایم. بر اساس توصیف به دست آمده، چارچوبی قابل بازپیکربندی برای نگاشت ارائه کرده ایم که حوزه های کلی در نگاشت و روابط آن ها را مشخص می کند. با استفاده از این چارچوب، کار انتخاب و مقایسه روش های نگاشت ساده تر شده و می توان روش های نگاشت کاراتری در حوزه ابر و MPSoC ارائه کرد . همچنین با توسعه فضای حالت به کمک این چارچوب می توان به جواب بهتری رسید. مزیت های استفاده از چارچوب پیشنهادی را به کمک نمونه های مطالعاتی واقعی نشان داده ایم . در مسئله اول با جستجوی توام پارامتر های معماری و شبکه، نشان داده ایم که با استفاده از همبستگی و مشابهت های بین حوزه، روش نگاشت کاراتری می توان ارائه داد. در مسئله دوم با پیکربندی توام کاربرد و معماری نشان داده ایم که پیکربندی توام این دو حوزه نسبت به بهینه سازی دو مرحله ای ما را به جواب بهتری می رساند. در مسئله سوم، با بازپیکربندی روش نگاشت، نتایج بهتری بر حسب توابع هدف به دست آمده اند.
    Abstract
    Nowadays, the usage of multimedia applications has grown on a wide range of hardware platforms. Due to the limitations of processing resources on devices, in some cases we may need to distribute a multimedia application on a cloud infrastructure. Multimedia applications and hardware platforms can be tuned by configurable parameters based on the objective function and design problem. The mapping algorithm can be adapted according to the condition of the problem as well. Most related works in the field of mapping consider only a subset of all the dimensions of a mapping problem, while one would expect to reach a better mapping by considering more dimensions. In order to find the effective dimensions in a mapping problem, in this thesis an inclusive investigation of mapping approaches have been considered. The objective is to identify the main concepts of the mapping process and characterize the relations among them. By applying the Grounded Theory methodology, we have obtained a general description of mapping methods on a cloud infrastructure of MPSoC devices. Based on the obtained descriptions, we have proposed a generic reconfigurable framework for mapping. Using this framework facilitates the selection and comparison of mapping methods. Moreover, newer and more suitable mapping algorithms could be devised using this framework. The aggregation of these elements in a unique framework and extending the design space to mapping features and application parameters introduces new points in the design space that improves the results. In order to evaluate the advantage of the proposed framework, three case studies have been investigated. In the first case study, the similarities between architecture and network domain has been exploited to propose a more efficient mapping algorithm. In the second case, joint exploration of application and architecture parameters has been conducted on two real multimedia applications to show the superiority of the results in comparison to separate optimization. In the third case, an exploration method has been configured for a better result. Keywords: Application Mapping, Multimedia, MPSoC, Cloud, Mapping Configuration