هویت بصری خانه کاریکاتور اصفهان
- رشته تحصیلی
- ارتباط تصویری
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 8163
- تاریخ دفاع
- ۲۱ شهریور ۱۳۸۸
- دانشجو
- شیوا پوریان
- استاد راهنما
- محمدرضا دوست محمدی
- چکیده
- یکی از ویژگی های هنر گرافیک توانایی در جلب توجه مخاطبان است. از طریق انتخاب طرح بهتر امکان انتقال اطلاعات در بهترین حالت صورت می پذیرد. هر سازمانی همانند انسان ها یک هویت دارد. منظور از هویت سازمانی کلیه اطلاعاتی است که در وهله ی نخست با شنیدن نام سازمان در ذهن شکل می گیرد. آرم، اوراق اداری، تبلیغات و... جلوه هایی از هویت بصری یک سازمان هستند که در این میان آرم، به عنوان نشانه ی هویت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یک آرم زمانی نشانه ی هویت آن سازمان محسوب می شود که محتوای آن مصداق کیستی و چیستی فرستنده ی پیام(سازمان) باشد. طراحی هویت بصری برای مکانی مانند خانه کاریکاتور، نیاز به اطلاعاتی در مورد کاریکاتور و ماهیت آن دارد. یعنی طراح علاوه بر در نظر گرفتن ویژگی های گرافیکی طرح باید با دید آزادانه تری به موضوع نگاه کند. با نگاهی به آرم سایت ها و انجمن های کاریکاتور دنیا این نکته روشن تر می شود. تا جایی که گاه این آرم ها خود یک اثر تصویرسازی مستقل به شمار می روند. در طراحی هویت بصری برای خانه کاریکاتور اصفهان نگاهی به پیشینه ی این سازمان مؤثر است. همچنین ویژگی های تاریخی و قومی این منطقه می تواند تأثیر زیادی در طراحی موضوع داشته باشد