طراحی هویت سازمانی موزه آبگینه
- رشته تحصیلی
- ارتباط تصویری
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 7703;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 40702
- تاریخ دفاع
- ۳۰ بهمن ۱۳۸۷
- دانشجو
- زینب تسبندی
- استاد راهنما
- محمدرضا دوست محمدی
- چکیده
- در این رساله به بررسی مفهوم هویت سازمانی پرداخته شد ؛ اینکه طراحی هویت سازمانی چه اهمیتی دارد و چرا موسسات باید برای تهیه یونیفرم سازمانی هزینه صرف کنند. در قسمت بعدی در مورد نشانه صحبت شد ؛ اینکه نشانه چیست و در هنگام طراحی آن به چه نکاتی باید توجه داشت. سپس در مورد تاریخچه موزه و اینکه اولین موزه های ایران و جهان کدام ها هستند ، مخاطبان موزه و هدفشان از بازدید موزه ، و در نهایت ، برای طراحی هویت سازمانی موزه چه اطلاعاتی باید داشته باشیم ، سخن به میان آمد . در قسمت آخر ، توضیح مختصری در مورد موزه آبگینه و سفال ایران داده شد ؛ مانند اینکه بنای موزه به چه منظور و چه زمانی ساخته شده است ، چه زمانی به موزه تبدیل شد و چه بخش هایی دارد .
- Abstract
- In this thesis, the definition of corporate identity, the importance of it and also the necessity of corporal uniform for institutions and companies have been subjected. In next chapter; logo has been discussed. It has been defined and the necessary notes for designing a logo have been mentioned. Then; the museums, their local and worldwide history, their visitors and the intentions of visiting and finally the information and notes needed for designing the corporate identity of a museum is discussed. Finally; a brief description of “glassware and ceramic museum of Iran” is given .