عنوان پایاننامه
فیس لیفت خودروی سمند با نگاه بر سلایق کاربران جوان
- رشته تحصیلی
- طراحی صنعتی
- مقطع تحصیلی
- کارشناسی
- محل دفاع
- کتابخانه پردیس هنرهای زیبا شماره ثبت: 7638;کتابخانه مرکزی -تالار اطلاع رسانی شماره ثبت: 40000;کتابخانه پردیس کیش شماره ثبت: 2463
- تاریخ دفاع
- ۳۰ بهمن ۱۳۸۷
- دانشجو
- مانی کرامتی
- استاد راهنما
- وحید چوپانکاره
- چکیده
- طراحی خودرو در عین مواجهه با مسائل فنی بیشمار یکی از شاخه¬های فرمالیستی و احساس گرا در طراحی محصولات صنعتی است. طراحی مدل¬های جدید خودرو توسط مردم و علاقه¬مندان بیشمار مورد توجه قرار می¬گیرد. مجلات و سایر رسانه¬ها، در اظهارنظرها و نقدهای خود به طور گسترده به این موضوع می¬پردازند. این امر در کشور ما با گسترش واردات خودرو شدت بیشتری یافته است و افزایش نسبی تنوع مدل¬ها در بازار موجب افزایش انتظار مشتریان از محصولات داخلی شده و بازار بیش از پیش حالت رقابتی پیدا کرده است. اکنون خودروسازان داخلی به دنبال تنوع بخشیدن به مدل¬های موجود در کنار ارائه مدل¬های جدید برای رفع نیاز بازارند. علاوه بر آن گذشت زمان جذابیت طرح¬هایی که روزی نو و جذاب بودند را کمرنگ می¬کند. حضور خودرو سمند به مدت نسبتا طولانیِ 7 سال در بازار و مشتریانی که اکنون انتظارات بالاتری از این محصول دارند، نیاز به باز نگری در طرح این خودرو را ایجاد می¬کند. این تحقیق، داده¬های مربوط به صورت مسئله را در سه گروهِ موارد مرتبط با تولید کننده، کاربر و تیم طراحی شرح داده. اطلاعات بدست آمده از این سه بخش شامل محدودیت¬های فنی، استانداردها و روش¬های ساخت، سلایق گروه هدف و غیره در ارزیابی طرح و برای جهت دهی به مسیر پروژه استفاده شده¬اند. ایده پردازی در رابطه با موضوع با طرح ایده¬های مختلف فرمی در رابطه با محصول انجام شد که نتایج آن در فصل آخر آمده است. ایده¬های مطرح شده در نموداری بر اساس سلایق گروه هدف طبقه¬بندی شده. طرح نهایی انتخاب و وارد مرحله¬ی ترسیم نواری شد. در نهایت مدل سازی سه بعدی بر اساس نقشه¬های تهیه شده در محیط مجازی انجام شد.